Alla inlägg under februari 2012

Av livetsprovning - 29 februari 2012 17:07

Jag förstår inte riktigt vart allt detta kommer ifrån......

Det verkar som om att "nån" har fått tag i min e-post och skickar en massa att man har vunnit pengar hit och dit.

Men en sak är säkert...... jag svarar aldrig på dessa och kommer aldrig att göra heller!

Men det är klart helt fel med pengar skulle det ju inte vara!





SV: GRATULERAR, DIN E-POSTADRESS VANN!

 

Kära Vinnare!!

 

Vi är glada att informera dig om resultatet av The National lotteriet Vinnare internationella e-postprogram som hölls måndagen den 27 februari 2012. Din e-postadress var knuten till biljettnummer 7129-000692200-202579 med tur huvudnummer 16-20-30-41-49 och lyckonummer stjärna 04-08 som därmed vann den totala summan av en miljon, brittiska pund (GB1,000,000.00).

 

Din e-postadress valdes slumpmässigt, från ett marknadsbolag som köpte biljetter till alla sina kunder för Nyår bonus och du är en av de lyckliga vinnarna.

DÄRFÖR, du har blivit godkänd att kräva en total summa på en miljon brittiska pund.


Du är skyldig att kontakta våra påståenden agent omedelbart, så att din vinst kommer att behandlas och ut till dig på eller före 12 mars, 2012 eftersom alla outtagna priser kommer att beslagtas efter detta datum.


Att hävda din vinst, du måste kontakta fordringar agent med nedan information:
Fordringar agent namn: Mr. Colin Grant
Of The National Lotteri
e-post: colingrant8@live.com


Detta lotteri var främjats och sponsrats av Bill Gates, VD för Microsoft att främja användningen av Internet Explorer och Microsoft-varor över hela världen.


VIKTIGT MEDDELANDE:
Om du förstår engelska, Sedan kan du skriva Fordringar Agent på engelska.
Men om du inte förstår engelska, Sedan kan du skriva till honom på svenska

ANTECKNING: Detta är inte ett skämt, det är 100% äkta, Du måste kontakta fordringar agent med ditt fullständiga namn och din bosta adress, din direkta Telefon med cell/mobilnummer,  för ytterligare förtydliganden och instruktioner om hur priset kommer att krävas, också att du måste ange din referens och partinummer i all korrespondens för identifiering. Detta är ditt REFERENSNUMMER: FLI-OP/2811-FM10431/0253 och detta är din BATCHNUMMER: HPYW/71/731/UJNL hålla siffrorna med dig, eftersom det kan krävas när som helst genom påståenden agent.


GRATULERAR!!!


Med vänliga hälsningar,
Ms. Amanda Coleman
Anmälan ombud,
The National Lotteri

Av livetsprovning - 29 februari 2012 16:20

Ja idag är det skottdagen......

Vilket innebär att vi kvinnor får chansen att fria till våra män!.....


Sen om man får ett ja det är en annan fråga!


Jag gjorde en rövare.......    


Åkte iväg och handlade lite mat och lite gott till kaffet..... fick för mig att åka och köpa 3 st röda rosor......

Så det gjorde jag oxå......


Hann knappt mer än hem och plocka i väskorna med ved  och komma in så va sambon hemma.....    

Gjorde en rövare och gömde blompaketet en stund och gick sedan och hämtade de innan kaffet

och ställde mig på knä.........

Jag fick inte ett nej iallafall......      

Tror att sambon blev chockad..... Det märktes att det va inte väntat!

Jag hade inte heller väntat mig ett ja...... Man kan ju faktiskt göra så för att visa att man älskar honom!

Sedan är det ju lite skrämmande..... Man har ju faktiskt inte gjort det förut!

Det är ett SORT steg!

Men jag skulle inte tveka om han frågade mig!



Nu till något annat.......


Blir galen snart på min nacke och axlar!!!!

Fast jag tog sömntablett igår så sov jag inget vidare...... ALLT blir ju i kaos när min sömn är så här....

Orkar ännu mindre och för att inte prata om magen....


Så nu på eftermiddagen har jag sovit igen en stund...... När jag lägger mig så känns det ungefär som om att jag håller huvudet nån millimeter ovanför kudden och att huvet inte vilar riktigt på kudden..... Vilket gör att det blir ju ONT!, Funderar på att ringa och boka en tid hos chiropraktorn..... Men jag tycker att det borde gå över av sig själv.... Men ikväll ska sambon få massera så får vi se hur natten blir.....




Av livetsprovning - 28 februari 2012 20:34

Ja,jag är så himla seg.....


Känner mig avtrubbad...Är varken glad eller lessen....

Men det är väl medicinen som gör de.....


Undrar faktiskt om det är så bra........

Om man har saker som man skulle behöva "häva" ur sig så är det ju inte bra att "blockera" de och tro att det ska gå över.... För det har jag provat förr.....

Att fylla på "ryggsäcken" och aldrig tömma den,det är INGEN bra ide!

För det kommer ikapp dig hur du än gör!


Idag känns magen mer svullen och "bullig" lixom, det är "längre" till golvet än vad det brukar vara.....

Har lite molvärk men det är klart jag har tagit alvedon för att inte få ryggskott,så det kanske har hjälp till...


Är fortfarande stel i axlarna,men ingen huvudvärk tack och lov..... Brorsans hårdhänta massage gav resultat!   

Men har fortfarande svårt att få till en bra ställning när jag ska sova.....

Känns som om att jag ligger på golvet och att axlarna sjunker ihop och blir så onda!

Så därför har sömnen varit sissådär det senaste.....


När jag va i väg på kvinnokliniken så sa läkaren att jag även kunde ha adenomyos......

Ska tydligen va besläktat med endometerios....


Har suttit och läst på om de,men jag vet inte ja om det stämmer in på mig..... Har ju inte så ont som det verkar att det är vanligt att man har då....

Men det kunde även vara utan smärta.....

Försöker att inte tänka allt för mycket på de......


Men när magnetröntgen är gjord så skulle jag gärna vilja se bilderna,för att bättre förstå hur det ser ut,

att den smärta och obehag jag känner sitter på "rätt ställe" på röntgenbilderna.....


Blir nog att ta en sömntablett ikväll så kanske jag får sova ordentligt i natt,så kanske jag är piggare och kan

ta en promenix i morgon....

Av livetsprovning - 27 februari 2012 18:57

Ja det har varit tyst här över helgen!


Jag åkte hem till mor och far och va där från fre-sön.

Brorsan kom oxå hem...Så den enda som fattades va andra syrran med familj.....


Hade ont i guvet fre och lör.... Men så knådade brorsan mig och sedan masserade han in heat creme.... OJ va hett det blev i nacken! Sen har det peppar peppar inte varit ont i huvet iallafall!


På lördagen gjorde jag och brorsan en tripp med skotern,jag satt i ski bossen bakom och det gick så där med nacken och huvet.... Det va efter den turen som han knådade mig....   

Vi åkte upp till en tjärn i skogen och satt i vindskyddet och lapade lite sol.... Blåste,  men det va OK i skyddet...

Sedan kom pappa och gjorde osss sällskap.


På söndagen va det ännu bättre väder!! Och  pappa och brorsan skulle ut och åka en sväng till så jag frågade om jag fick följa...Jo det skulle gå bra...

Till börjans med så åkte vi där dom hade kört först så att det va spårat..... Men sen gjorde dom en avstickare och körde där ingen hade kört förut... I gamla traktorvägar och dyl..... HUGA säger jag bara.......

Det är INGE roligt att åka skoter då..... Rätt som det va så vickade den eller "tappade" styrning!

Jag hade fullt sjå att försöka att vicka åt rätt håll och att hålla balansen!


När vi körde på den gamla traktorvägen så "red" pappa på ryggen,men det kunde lika fort tippa ner i dom djupa spåren på sidan..... Jag fick hoppa av 2 gånger och en gång ramlade jag av.... Inte lätt att komma upp på en skoter när man står med snö upp till låren.....


Idag är jag så ledbruten....... Träningsvärk både här och där......

Hoppas verkligen att jag slipper få ryggskott.... Men det känns som om att det är nära anstående....

Eftersom att jag har en lägre disk mellan 2 kotor,så ska jag ju passa mig...Men jag kunde ju inte drömma om att det skulle bli sån här åk tur....


På eftermiddagen efter en fika så åkte vi igen,men då hade vi ski bossen igen och mamma och jag satt i den.

Vi åkte upp till samma tjärn i skogen igen och solade en stund och där va 2 st fiskare..... Sedan körde brorsan mamma och mig en sväng till innan vi åkte hem och gjorde kväll....


jag kom väl hem hit vid 18 och då hade jag varit ute mest hela dan!


Sömnen i natt har varit usel..... Har vaknat stup i kvarten med att jag har haft ont i axlarna och nacken.....

Har tagit värktabletter idag och hoppas på att jag får sova inatt.....


Det är ju helt oootroligt att man inte ska kunna göra nått föränn att man får ont!


Kanske ska tillägga att det blev drygt 5 mil med skoter i helgen.....    

Av livetsprovning - 24 februari 2012 15:27

Ja det är lite jobbigt nu......


Orkade inte uppdatera igår.... va helt uttömd på energi..... Somnade tom i bilen på vägen hem!

Det va tur att sambon följde med och körde!


Jag va på kvinnokliniken igår....För att kolla upp lite saker....

Fick reda på igen att jag är ett unikt fall,att hon inte hade sett något liknande....


Tänk om man kunde ha fått varit unik på ett bra sätt,något unikt som hade varit roligt!!


Jag kommer att framöver bli skickad på magnetröntgen,för att kolla riktigt hur det ser ut

och om det går att operera.... Men en operation är en operation och inte helt riskfritt.....

Men det skulle vi diskutera när röntgen va gjord....


Värken från magen har jag mer eller mindre varje dag... Som mensvärk...

Men vi får se... Jag vill inte opereras om det inte är riktigt nödvändigt!


Vi åt lite och sedan handlade vi mat för ett helt år känns det som....

Men nu räcker det ett tag.... Undrar vad den vagnen skulle ha kostat på konsum här....


Inatt har jag sovit som en kratta.... Vaknat och varit spänd,somnat och vaknat med att

fingrarna på vänster hand va bortdommnade fast jag har handskena på natten...

Så har det varit fram och tillbaka hela natten känns det som....


Har inte fått något samtal ännu från FK,men såg att det hade gått in lite pengar idag....

Vet inte för hur många dagar,men annars får jag väl en slant till om några dagar....


Idag opereras min kompis.... Hade tänkt att sms:a henne igår,men jag va så trött och som om

att jag va i chock,för all info jag fick i går....

Men det va en bra läkare!!

Hon berättade allt och ritade och skrev ner..... Sedan frågade hom om det va min sambo som

jag hade med mig som satt i väntrummet.... Då tycker jag att vi ska hämta honom så att han

oxå får höra.... Det är bättre att 4 öron får höra än bara 2....

Och det va skönt! För det är inte lätt heller att förklara allt som har blivit sagt...


Idag är huvudvärken lite mildare och det är väl för att jag letade fram en massageapparat

som jag köpte för många år sen,så den fick jobba igår när jag tittade på tv.....

Sedan har sambon klämt på musklerna på halsen/nacken.... Och det är tydligen det enda sättet

för att få dom att sluta va så spända... Det är att vara hårdhänt!

Funderar på att ta sömntablett ikväll så att jag får sova riktigt,så kanske det blir bättre!

Av livetsprovning - 22 februari 2012 14:42

Idag är mina syster döttrar i tidningen!



 


Johanna fick sin lillasyster Mathilda på Huddinge sjukhus klockan 17:01 den 9 december. Vikt: 3570 gr Längd: 49 cm. Välkommen till oss lilla du. Mamma och pappa heter Camilla och Kjell Wikberg. Vi hälsar till släkt och vänner . Foto: Pappa Kjelle
Av livetsprovning - 22 februari 2012 13:45

Va det inte på 7:dagen man skulle ha vila!?    


Men min huvudvärk han vilar då inte idag!


Samma jäkla migränaktiga värk......  Antagligen biverkningar på medicin....

Men det gör att jag spänner mig och det gör INTE saken bättre!


Följde med sambon som skulle iväg,så då köpte jag treo till mig och tigerbalsam till honom....

Han har ont i axeln....Vet inte om det oxå är spänning....


Sen är det något konstigt i kroppen..... Rätt som det är svettas jag som en tok!

Av med kläderna,tar febern.... 37.3 Visserligen så brukar jag ligga på 36.8

Men man kan ju inte kalla det feber!

Sedan så är jag snorig ena stunden nästa är det tätt i näsan..... Men jag

känner mig inte förkyld!

Läste på i papperet om medicinen och tydligen så kan dessa 2 oxå vara

biverkningar....... Tydligen så får jag alltid dom mest ovanliga biverkningarna som

finns....På dom flesta läkemedel.....


Har provat även idag att få tag i handläggaren på FK,men det verkar omöjligt!

Men jag såg iallafall att mitt läkarintyg kom in till dom igår......


 Ja ja nog gnällt!


I natt och på morgonen har det snöat lite..... Men nu tinar det som bara den!

Hörde tom vårfåglarna kvidevitta i buskarna när jag va ute!    


Underbart!  Jag vill ha vår nu!!!



Av livetsprovning - 21 februari 2012 15:55

Japp! Idag med!


Jag har nog gett spänningshuvudvärken ett ansikte!    

Det blir lite bättre med treo.....


Skulle hels vilja ha en hårdhänt massage! Så att kroppen fattar att nu är det dax att koppla av!

Men vill inte be sambon om de för han har själv ont.....

Och jag vet hur det är....Det är inte så kul att stå och knåda nån när man själv skulle

behöva de!


Har ringt FK idag för att tala om att jag skickade en kopia igår på läkarintyget....

Men hon är svår att få tag i! Lämnade meddelande igår och än har hon inte ringt upp!

Så jag har även provat att ringa igen men antingen så är det upptaget eller

så är det en röst som säger..... Namnet och att hon inte svarar.... NÄE

det märker jag nog! Och sedan om man vill att hon ringer upp,så ska

man lämna ett meddelande....

Blir så less på detta jagande och ringande! NÄR ska det bli lugnt och allt funkar

och alla gör som dom ska??

Gick in och kollade och det hade då inte kommit in något än till FK varken från mig eller

läkaren.... TUR ändå att jag fick en kopia så slapp jag ringa till HC och trycka på IGEN...

Men bara för att det blir så här så blir det ju strul med utbetalningen och den som

blir lidande är jag!

Man behöver lugn och ro och ta hand om sig själv..... Och då ska men dessutom ha koll

på alla andra att dom gör som dom ska så att man inte blir lidande i slutändan....


Tänk vad mycket energi det tar av en! Helt otroligt!


Idag så  stack sambon iväg och köpte kattmat för allt va slut åt stackarn!

Förr åt han inte torrfoder,men nu har han börjat,så nu när dom va slut så

nästan matvägrade han det andra oxå!   

Så det blev kalas när sambon kom hem! Sedan kom han och kröp upp på mig som låg i soffan och tittade på tv

och skulle gosa! Det är inte ofta men det händer!


Till fikat hade sambon köpt semlor! För det är fetisdagen idag MUMS!

Sedan kom syskonbarnet till sambon och hälsade på och med sig hade han oxå semlor.....

MYCKE semlor blir de! Ifjol åkte vi till sambons syster och hade med oss semlor....

Får se om vi gör så i år med.... Har ju iallafall 2 st över nu....


Näe nu ska jag försöka knåpa lite i hobbyrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards