Alla inlägg under januari 2013

Av livetsprovning - 5 januari 2013 12:52

Ja nog va det magsjuka allt som lurade runt hörnet.....


På kvällen/natten efter besöket hos kiropraktorn bröt det ut.....

Natten mot fredagen hade jag sånna magplågor så jag visste inte vad jag skulle ta mig till....


HUA!


I morse så va första morgonen som jag kände att jag ville äta lite.... Så jag har knaprat en liten hårdbrömacka med smör och lite oboy..... Annars så har det varit lite naturell yougurt och proviva som har gällt....


Har även tagit probi mage som tydligen ska ha massor med bra "bakterier" för magen.....

Orken är så liten så jag blir helt slut bara att gå upp för trappen....


Som grädde på moset så brakade soffan oxå en kväll här..... Har en hörnsoffa och ena långdelen släppte och åkte ner i golvet.... Då har kroken som man fäster den i släppt...?!

Sambon hittade en skruv och den verkade va av.... Men han har pallat upp den nu med ett vedträ i väntan på att se om det går att fixa....

ALLT ska lixom hända samtidigt TYP! Soffan är både gammal och va bättre begangnad när jag köpte den... Men det får hemsk gärna gå att laga......


Ryggen är inte helt OK efter behandlingen...Om det är för att ryggmusklerna fick sig en duvning och man är svullen där eller om det är för att hon inte fick till det riktigt det vet jag inte,törs inte tänka på de heller....


Har börjat gjöra lite ryggövningar både dom jag har gjort tidigare varje dag att da i gummistropp och sen nu för att stärka vekryggen....Men jag blir helt slut....


Inte så konstigt egentligen,man misste mycket behövliga salter i kroppen när man har magsjuka....

Nu hoppas jag på att jag slipper ha det lika länge som sambon.... Han började känna sig OK i förregår...... så han hade sitt i närmare 1,5 vecka.....


Igår fick jag höra nått roligt! :-)


Syrran hade varit och handlat och köpt toapapper för det va så gott som slut..... Packade upp allt ink rullarna.... Så försvann Johanna... Syrran hittade henne inne på toa då hade hon doppat ALLA toarullarna i toastolen...... Syrran fick gå och köpa nya för annars va dom utan..... Och hänga upp dessa på tork...... Kanske inte så roligt just då för tydligen så hade dom skitväder.... Men jag såg synen framför mig... En liten pytta som står där en tvärhand hög och doppar alla...  :-)


ÅÅHHH Moster älskar dig!   


Mathilda har fått svar på röntgen på njurarna,äntligen! Det va ingen påverkan på njurarna så dom hade inte blivit påverkad av allt som har varit... Men hon ska in för en ny utredning... Hon står fortfarnade på penicillin... Och nu ska dom kolla upp så att inte urinen backar från blåsan upp till njurarna,alltså bakvägen,gör det de då blir det operation.... Lill pipa! Hoppas att hon slipper! Den undersökningen tror ja va redan den 15 jan....

Hoppas verkligen att den går bra och att hon slipper operation!







Av livetsprovning - 2 januari 2013 14:11

Ja nu har vi vänt blad till 2013....


Jag hoppas och vill tro att det blir ett bättre år!


Men det började inte så bra.....


Vi va hos svägerskan på julafton.... När vi hade varit där et tag och när vi skulle äta så märkte jag att hon va inte riktigt "sig själv".....

Då visade det sig att hon inte hade varit så himla pigg i magen..... Och hade väl kräkts nångång oxå.....


Och vi visste inget.... !


Hade man vetat så hade man ju kunnat väla om man ville ta den risken....


På annandag tror jag att det drog igång för sambon och även för systersonen....

Sambon har varit så himla dårlig i magen och har haft feber ALLT har åkte som en raket igenom magen på han...

Men dock så har han inte kräkts,men har mått tjyvens.... Och det är klart man misster mycke vätska och salter när det är så där....


Och i dag är det onsdag efter nyår och han verkar inte vara 100 än!


Jag har spritat och tvättat händerna,bytt handukar och försökt hållit mig ifrån honom,men igår så började jag oxå bli lite bubblig i magen och är öm och mår lite halv illa.....

Jag vill inte ha ,agsjuka eller vad det nu är! Det är ju inge längesen jag hade de!


Sen som priken över iet så skulle jag tända upp i pannan på nyårsaftons förmiddag.....Vad händer då?


PANG så hade jag ryggskott! :-(


Så nu går jag runt lite halvkrokig.... Det värsta med det hela är ju att man spänner andra delar av kroppen så man blir ju så himla trött! Jag har peppar peppar inte behövt mer än alvedon,visserligen hjälper det ju egentligen inget... Men när mangen är lite halvkass så törs jag inte proppa i nått annat....


Klev upp i morse och ringde till kiropraktorn,och jag tror att jag väckte henne! :-)  Så hon ringde upp senare och jag fick en tid i kväll 18.30! Hoppas verkligen att hon får till de!


Sen blir det jag som måste försöka bygga upp ryggen lite mer! Konstigt nog så har jag ju klarat mig rätt så bra ändå dom senaste 10 åren.... För innan jag gick in i väggen tränade jag 3-4 gånger i veckan,styrketräning. Men det kanske är det som har gjort det?!


Bröstryggen har jag lyckats hållit i chack nu mer träning med gummistropp,helt bra är den inte men hon får väl göra en knyck där med....


Har ju egentligen inte råd med att fara och "springa" där med henne,men vad gör man?


Jag hoppas verkligen att det är min IBS som spökar och inte nån magsjuka!

Ovido - Quiz & Flashcards