Alla inlägg under september 2013

Av livetsprovning - 17 september 2013 13:05

Ja det har rullat på i sommar...


Med träning 2 gånger i veckan....

Vissa dagar har det gått bättre andra har jag fått betala ungefär som vanligt....


Sambon hade ju fått jobb med lönebidrag,men när det skulle förlängas i mitten av augusti så blev det tvärstopp...

Där han hade varit har inte fått ut pengarna som AF skulle betala ut, så han som egen företagare kunde inte ta ur egen ficka längre och betala sambons lön... Och det kan man ju förstå.....

Men jag antar att det har nog blivit ett missförstånd mellan arbetsgivaren och AF för som jag har förstått det så måste han som arbetsgivare skicka in en "räkning" till AF för att få pengar och det antar att han inte har förstått...

Men i slutändan så blev det ju sambon som blev lidande....


Så nu är vi tillbaka på ruta 1... Inget bidrag= inga pengar.

Så det blev 3 månader med "lugn och ro".....


Men ev så finns det ett annat ställe som han kanske framöver kan få vara på med lönebidrag.... Men vad jag vet så har han inte hört nått mer ang det...


Just nu packar jag för att åka en sväng till London!   

Jag och några vänner som är med i en hobbygrupp ska åka och gå på en mässa för hobby!

Det ska bli så roligt! Jag hoppas på att komma hem med nya ideer och lite nya grejjer!


Det känns ju inge vidare att "kosta på" sig en sån här resa när det har blivit så här med sambon, men resan är betald och klar så det är bara att åka!


Det enda orosmolnet just nu är att dom varslar om strejk för markpersonalen på Arlanda....

Så jag hoppas verkligen att vi kommer iväg!


I onsdags var jag på möte med AF, kommunen och Erikshjälpen, ang att börja arbetspraktik...

Det heter inte arbetstäning utan nu är det arbetspraktik,eftersom att dom har kommit fram till att jag har 25% abetsför, så nu är det praktik....

Ska börja fred den 27/9 när jag har kommit hem det blir 3 dagar i veckan 10 timmar,men ska oxå få träna hos sjukgymnasten 2 av dessa timmar och det är jag glad för!


Det enda "orosmolnet" är att jag ska börja 7 varje morogn.... Och så stel som jag är på morognen så får jag kliva upp typ 5 för att komma igång inan det blir dax för att jobba.... Men jag ska prova så får vi se....

Det chefen sa som anledning till att börja 7 det va att det va enklare att hålla reda på allihop för dom andra började 7... Skitprat egentligen för det vet jag att inte alla gör och sen är det väl inte nått dagis där dom ska "hålla reda" på en??!!

Det nya va tydligen att alla skulle ha inplanerat vad man skulle göra så att man visste vad man hade för "jobb" när man kom dit. Och det va ju det jag ville ha förut när jag arbetstränade men det lyssnade dom inte på utan jag fick hoppa emmellan på olika sysslor,det passade mig bra eftersom att jag inte klarar av statiskt arbete som strykning och diskning alla timmarna man är där.... Och det talade jag om tydligt att det funkar inte att jag stryker hela tiden eller diskar hela tiden men om jag får variera mig så går det.... Så vi får se vad dom hittar på.... För disk och strykning är nog dom 2 största och montonaste sakerna som görs där....


Har frågat mig ibland om folk som är där och ahndlar förstår vilket jobb det ligger bakom! att tex ALLT stryks,gardiner, dukar, kläder.... 

Men det blev 3 månader till börjans med,sen får vi se hur jag ligger till med operation, för sen vill jag nog prova på nått annat!


Nu ska jag fortsätta att packa....   



Skapa flashcards