Alla inlägg den 1 januari 2014

Av livetsprovning - 1 januari 2014 17:27

Ja den där underbara "bubblande" glädje känslan! När allt känns bra, när livet "flyter", svårt att beskriva.... Men så uppenbar!

Idag är det en sån dag!   


Ja fast värken finns där lite i bakgrunden så är det ändå en så skön glädje känsla!

En sån som man ska vara rädd om och "plocka fram" dagar då det inte alls känns så här underbart!


Känslan sitter kvar lite sen igår!! Det började redan då!


Igår var det ju nyårsafton..... Pysslade och förberedde maten. Marinerade fläskfile och gjorde grönsallad med sån där god marinad/dressing... Sedan var det bara att stoppa in potatisgratängen och steka köttet på stekbordet!   


Sminkade mig och tog på mig något lite "finare".....


Sambon har mått dåligt och har haft en väldig värk i nacken och axlarna,så han har mer eller mindre varit liggandes i flera dagar sen han hjälpte sin systerson med lite arbete med kablar i hans hus.....


Men jag tänkte som så... Jag gör det om inte för annat för MIN skull..... Kände mig uppsnoffsad!


När jag dukar och fixar med maten så hör jag sambon gå på övervåningen....


Och ner kommar han sedan efter en stund nyduschad och ombytt! I KOSTYM och FINSKJORTA!!!

Det är absolut inte varje dag! Han går i mysbyxor och t-shirt annars!


Vi åt och drack öl till det!

Sen landade vi i soffan och tittade på nån rolig svensk film på viasat film tror jag att det var om en man som klädde ut sig till kvinna för att få jobb som pilot på ett flygbolag som sökte kvinnlig pilot... Vet ej vad den hette.... Men roligt/dråplig var den....


Såg grevinnan och betjänten... Det är ju nästan ett måste....   


Sedan åt vi teramisou (eller hur det nu stavas) till "efterrätt"  och lite mer godricka....

Vid 12 slaget skålade vi in med asti cinsano.. Men jisses så söt den var!! Stod på bolaget och valde mellan nått sött eller "surt" men tog det sötare... Tur att jag tog bara en mellan storlek på flaskan.... För jag slog ut det mesta av mitt....

Vi hade så mysigt!! Vi lyckades locka in kissen innan dom drog igång med fyverkerierna... 2 st lite starkare smällar var det men sen hördes det på avstånd... Han verkade lite "skärrad" men sen somnade han gott i soffan....


Vi la oss strax för 1.....

Men det va OMÖJLIGT att somna!!!

När uret var 4.30 hade jag inte somnat....

Hörde som om det lät ungefär som om det var nån som stod o pratade ute på gårn, men antagligen så var det grannarna som hördes och sen har den ena av grannen 2 st hundar som höll "låda" och skällde....  Tyckte dom aldrig tystnade någång.....

Men tillslut slocknade även jag..... Sambon sov gott iallafall.... Han har inte sovit nå vidare nu när han har haft så ont....


Inatt har han legat vid mina fötter, så när jag sträckte ut mig så stötte jag nog till honom,för han "satte klorna" i foten.... Men bara lite försiktigt.....


I morse när vi vaknade så låg vi och mös och missen kom oxå ....


Idag har jag "rivstartat" med flytet igen inför operation!

Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång!! Det MÅSTE gå!

Jag ska ringa operationskoordinatorn i morgon eller på fredag och höra så att jag verkligen är uppsatt på listan, för jag har inte fått något papper om det... Men det har ju bara varit helger!

Vägde mig i morse och har "bara" gått upp 1,5 kg sen jag avbröt flytet! Och det är jag väldigt nöjd med! Det har ju kunnat varit mycket mer! Har ju ätit godis,kakor och all julmaten dessutom!


Så nu är det dax att äta middags påsen!   


Just nu sitter jag och kollar in lite pysselrea   Det gäller ju att passa på och köpa julpapper nu.... tex.






Skapa flashcards