Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Dag 11

Av livetsprovning - 11 januari 2014 14:39

Idag är det dag 11 på flytet.....   

Första 7 dagarna blev det 3,4kg ner.....


Vägde mig igen på dag 10 för det var på en fredag... Har fått för mig att det är min "vägdag" ...

Känns dessutom lite peppande att väga sig på en fredag och se resultatet... Om man skulle råka på och bli frestad på helgen.....   


Vägde mig altså igen igår morse...... INGETING hade hänt!!!!!!!!


Ja jag vet man ska inte fara o väga sig i tid och otid, utan man ska måtta sig för det kan ju hända saker ändå med kroppen...

Men med förra omgången av flytet i klart minne att viktnedgången stannade av och det inte blev någon operation,så är jag rädd för att det ska stanna av....

Men klev på vågen i går kväll igen och då var det 0,4 kg minus PUH!!!


Det är 3:e dagen som jag är matt och orkeslös..... Men jag skulle tro att det beror mest på att jag går på fasta....

Så i torsdags när det var som värst då blev det inte många knop.....


Fredagen hade jag jobb och då fick jag byta gardiner i personalens fikarum Hua vad jobbigt det var.... Blir så oerhört utmattad om jag ska hålla på o hålla armarna ovanför huvudet....

Men det gick!   

Skurade toaletterna 3st och sen är ju fikat på min lott... Sen hann jag inget mer....


Åkte vidare till sjukgymnasten...... Blev i lugnare tempo och mindre av alla rörelserna, men jag kunde iallafall genomföra dom.....


Men jisses så ont jag fick sen på kvällen!!! Benen värkte och framförallt en fläck mitt på låret frampå benen.... HUA det var ungefär som om nån stod och tryckte in en tumme i ögat.....

Tog 2 st citodon som jag fått av syrran, för att jag ska kunna "plåga" mig själv lite mer nu inför operationen....


Blev rätt så "kocko" av dom och tillslut så tog dom även bort värken...   


Dessutom så hände en mindre rolig sak igår på vägen hem..... Bilen stannade, plötsligt och utan "förvarning"  Kallt var det ju givitvis.... Runt -10 grader.....

Tyckte att det lätt lite "konstigt" ungefär som om motorn gick "för lätt" när man vred om nyckeln....

Fick ringa efter sambon så han fick dra hem mig! TUR ändå att det inte va längre bort ändå!

Jo men visst... Kamremmen hade gått...... Vet att det är inte det bästa för en bils motor,och att den kan bli helt förstörd...

Men nu har det hänt....... När vi kom hem så började sambon på engång o leta om han hade nån rem hemma... Och givitvis så fanns det ingen... Kanske tur det.... Har ingen större lust att sätta dit en bättre begagnad och inte veta hur långt den går.... Visserligen är inte heller en kamrem gratis...... Givitvis så när han har fått bort den och började ringa runt och höra om nån hade det hemma så antingen hade dom ingen eller så hade dom stängt och gjort helg.....   

Så sambon och en kompis till honom åkte tidigt i morse till S-vall för att köpa en ny på biltema, inte det bästa stället att handla på jag vet, men vad gör man när plånboken är typ tom och man MÅSTE ha en sak? Började även kolla hur bussarna skulle gå på måndagen om jag skulle bli tvungen att åka det.... Då måste jag ta mig till tället där den går ifrån ca 3km och dessutom så gick den 7.05 så då skulle jag vara i bästa fall på jobbet kl 8. 1 tim försenad...

Visserligen vad ska man göra åt saken? bättre än inget! Men vet inte om cheferna skulle gilla det...


Men nu har sambon kommit hem och förhoppningsvis så får han dit remmen och bilen går....


Har hänt lite väl mycket med denna bil... Undrar vad som händer härnäst? Att den skär eller brinner upp? Inte mig enot egentligen, men måste ju i princip ha en bil.....


Nu har vi bytt värmepaket för det gick ju på hösten när jag var på väg till jobbet.... Här om veckan lossnade ju bakdelen på avgasröret, visserligen var det en skarv som släppte men ändå, fick hjälp av en jobbarkompis och ta bort den delen och nu kamremmen!!


Ja ja..... Nu blir det en ny rem..... Egentligen har jag inte velat kosta på bilen en grej till för den är redo för att få sluta rulla..... Men den går billigt....Nog om det!


I morse somnade jag om sen sambon stack och sov till hon var över 10!!!

Helt sjukt! När jag hade kommit ner så känner jag värken i vänster arm kommer mer och mer... Armbågen,handleden... Precis som jag får när det är "för mycket"  Men äter min morgonpäse och klär på mig och går ut och tar en promenix....   

-11 grader sol och snö!! Äntligen eller inte..... Trodde att det skulle vara halt eftersom att vi hade ju rena skridskobanan här ute, men det va inge halt!

Det har kommit ungefär ja vad ska man tro 10-12cm....


Fick ett brev med operationstid..... Men dagen efter fick jag ett nytt brev..... Först ska jag på inskrivning den 20/1 och sedan ska jag läggas in på patienthotellet den 28/1 och operation onsdagen den 29/1!   

Som jag LÄNGTAT!

Förra omgången så tog jag aldrig av den där buljongen som man får ta... 1 kopp/dag... Men i måndags höll jag på och blev galen!! Ville ha nått salt och kryddigt!

Vi hade en påse med kryddblandning till tacos som var öppnad som jag tog lite ur, med det va inte "nog" så jag gjorde den där buljingen 1 tärning till 5dl vatten... JISSES så gott!!! Så efter det så tar jag det varje kväll, åååhhh det är så saltigt och gött! Äter det med matsked så att det tar riktigt låååång tid!   


Så nu hoppas jag att viktstoppet har gjort sitt så att det inte blir något mer!


Har även börjat "få tillbka" samma symtom som jag hade förra gången jag höll på med flytet! Blir orolig, matt orkeslös, uppskruvad, "kryp" i kroppen på kvällarna..... Får ta till lugnande för att komma ner på mattan igen ,annar är det en omöjlighet att kunna sova..... Inge roligt, men antar att det oxå har med att jag fastar...


Det är ungeför som om nån har vridit "upp volymen" på utmattningssyndromet, att symtomen förstärks...


Men idag känner jag mig STARK! jag klarade av att ut och gå och nu är det "bara" att gasa vidare med fastan!! Den här gången SKA det gå och bli en operation!!   








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards