Alla inlägg den 13 januari 2014

Av livetsprovning - 13 januari 2014 17:59

Ja jag mår inte illa så att jag vill kräkas......


Men jag mår illa över alla dessa uppdateringar på FB.... Alla som bokar resor hit och än dit, äter, vad folk har köpt osv...

Vissa har tom bokat 2 olika resor till utlandet på olika länder, visst jag vet att vissa har mer pengar än andra......

Men det är inte roligt att vara en fattiglapp, som aldrig kommer att kuna göra så.... Så känns det iallafall....


Men jag är nöjd och glad att vi tack vare den milda vintern har mycket ved kvar, så vi kanske slipper köpa ved i år....

Vi har tagit ner träd här runt huset så det kanske räcker.....


Man har lust att bara SKRIKA, till dessa människor, att tänka sig för för det finns många kanske fler i dess omgivining som har det kämpigt med att ens få pengarna att räcka till mat på bordet......

Och då pratar jag inte om för att det är januari och det är månaden efter jul utan det handlar om ett ÅRET RUNT PROBLEM.....


Är glad att jag har kunnat köpa mig lite pysselsaker på julrea.....


Jag har det absolut inte sämst, för jag har tak över huvudet och mat i frysen och varmt inne.... Men det är inte lätt alla gånger......

Som nu när kamremmen brakade på bilen.... Hade ingen lust alls att lägga en krona till på den bilen, för den är fallfärdig! Men vad gör man jag måste ha en bil för att ta mig till arbetspraktiken! Annars hade jag kommit 1 timme försent om jag åker med busse, dessutom blir det att gå typ 5 km sammanlagt för att komma till och från bussen både här hemma och dit jag ska.....

Önskar att jag hade haft kvar volvon...... Den var i mycket bättre skick..... MEN jag/vi hade inte råd att åka iden.... den drog dubbelt så mycket bensin som vad jettan gör.... Så den stod mest på slutet.....

Och då var det lika bra att nån annan fick använda och köra den, älska den....


Läs denna artikel!! Väl värd att läsa!! Kan vara nån i din omgivning!


http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/en-tyst-katastrof/

Vägde mig i morse.... Var rädd att det skulle ha stått still nu oxå.....Men har gått ner -1,2 kg i helgen   

Har varit ute och gått både lör,sön... Så nu har jag tränat i 4 dagar i sträck.... fre och måndag hos sjukgymnasten....


Nu ska jag ta min middagspåse!   

Ovido - Quiz & Flashcards