Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

slut.....

Av livetsprovning - 15 januari 2014 21:03

Ja nu är det slut på energin......


Har varit ute och gått sakta promenader på 25-30 min de dagar jag inte har varit hos sjukgymnaten och tränat....

Det funkade i helgen och igår.....

Men nu har jag "tränat" varjedag sen i fredag och i dag är det onsdag.....

I morse när jag skulle gå ner för att åka på jobbet,så kände jag redandå att orken va så dålig....


Men tog en lugnande och åkte... Skulle ju "bara" jobba i 2 timmar och sen till sjukgymnasten...


Blev många grejjer jag fick hämta när jag skulle städa toaletterna för jag glömde en massa....


Och väl hos sjukgymnasten så blev det mycket mindre av alla övningarna... Men jag var där!!


Men nu är jag så slut, slut i kroppen och slut i huvudet.... Känns som om främre delen av hjärnan är "bortdommnad"...

Det små värker i alla lederna, så jag har mina aningar vad som komma skall..... Värken....


Har dessutom fått nått knepigt i vänsterfoten, på hela utsidan det värker.... Men mest när jag går och då är det när jag precis lättar foten efter att ha tagit steget....

Har haft det här förut, men inte riktigt så här starkt.... Antar att det är för att jag är så plattfotad....


Igår fick jag brev om att jag skulle ha varit in på sjukhuset för att kolla hur det är om jag har några nya myomer....

Fick en blamkett på mailen som jag skulle fylla i 1 år efter den och då ringde läkaren upp för att fråga lite saker och då blev det bestämmt att jag skulle få komma in för en koll....

Är egentligen inte orolig att dom ska ha kommit tillbaka, men tidigare så har jag haft lite känningar...


Men då skulle jag vara där på onsdag till veckan... Men jag ska till s-vall på måndag så jag ringde och frågade om jag kunde få komma på måndagen samma dag som inskrivningen och det skulle gå bra! Jag får dessutom träffa samma läkare som gjorde myomoperationen....    


Ikväll satt jag och tittade på ett sjukhusprogramm.... Det var bla en förlossning...... HUA vad jobbigt det blev..... Tänker på vårt lilla   -a som nu skulle ha varit inte fullt 2 år....


Vet att det är så här bara för att jag är "sänkt" pga av att jag har gjort för mycket.......


Idag är det exakt 13 dagar kvar till mag operationen! På 14 dagen är dagen D!

Påsarna går väl rätt OK tycker en del är riktigt goda! Men jag längtar nått salt, nått kryddigt!!

Men varje kväll tar jag en kopp med buljong, och det är väl räddningen....


Ikväll har jag suttit och kollat in 50-tals klänningar på nätet.... Jag hoppas på att ha en sån blåsa till sommaren när jag ska ut och åka....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards