Alla inlägg den 17 januari 2014

Av livetsprovning - 17 januari 2014 15:51

Har skrivit tidigare om "turerna" runt min arbetsträning som nu är en arbetspraktik....


Jag försöker hålla mig "cool" gör det jag ska eller som dom säger åt mig att göra.....


Fick för ca 2 veckor sedan ÄNTLIGEN fått nått att ansvara över,som jag vet vad jag ska göra när jag kommer dit. Har ju nu varit där sen septeber 2012.Kan förstå att man som arbetsträning inte får ansvar, men har sen före sommaren haft arbetpraktik....

Så nu hade dom gjort om,för vi var så få.... Så jag skulle ta över det som en annan hade som sysslor. Skura 3 toaletter, fixa fika till nio fikat och de dagar jag är där längre så kan jag hinna med att dona med smyckena....

Har gjort "etiketter" som örgängena skulle kunna hänga i i ett ställ och så mycket mer har jag inte hunnit göra....


I morse när jag kom, så var det tydligen ändringar..... Igår hade en annan tjej fått städa toaletterna och fått skäll för att hon inte hade torkat av listerna på toa! Gör man det varje gång man städar toaletterna?? Då ska det betänkas att peronaltoaletterna städas 5 dagar i veckan och kundtoaletten, 3 gånger....

I "instruktionerna" som finns i städskrubben så står där inget om listerna.....!!


Så hon fick uppgiften att städa dom idag oxå!!???


Jag skulle plocka ihop i personal utrymmet för vi har sparat MASSOR med tomma kartonger till julklappsinslagningar... Dessa skulle plockas ihop och endel monterade jag ihop,men han ju bara en bråkdel, när jag insåg att klockan var ju över 8.30 Så det blev bråttom att göra fikat!

Kändes inte nått vidare att sätta sig o fika för jag kände mig så stressad....


Skulle även städa kylen/frysen.... Så jag ställde allt i en låda utanför dörren så att det höll sig kallt....

Sedan skulle jag egentligen ha städat 3 st microapparater, och "storstäda" köksdelen, där alla kartonger dessutom stod.... Det var ju därför jag började med dom, för jag trodde att jag skulle hinna få undan dom så att golvet var rent innan jag kunde storstäda.... Men Kartonger och kyl och frys tog längre tid än vad som var tänkt....


Kändes inte riktigt bra när jag skulle gå hem och jag blir tillfrågad om jag hade hunnit städa bakom kartongerna.....


På måndag ska jag på inskrivningen inför magoperationen....

Men det ska bli intressant och se när jag kommer på onsdag om jag fortfarande har städet!


Det slutiga är att 1 av cheferna kommer och pratar med mig i onsdags och frågar om allt är OK och om det funkar för mig att ha städet och fikat osv. och jag svarar att det går bra och det gör det ju och sen så sa jag det att det ska ju göras av någon, NÅN ska ju göra det och det spelar ingen roll för mig!

Men så har dom plockat av mig det idag!?

Jag har INGET emot att städa toaletter! Har varit med om toaletter som har varit 7 resor värre än dessa! Dom är ju rena!


Sen så fick jag info att nu var det nytt ang städet...... I veckan här som var så sa 1 av cheferna att jag ABSOLUT INTE fick ta nån av trasorna i städet till toaletterna! Inga problem sa jag för det har jag aldrig gjort!

För den infon fick jag för längesen att man ska använda pappershandukarna att "skura" med.... Har sparyflaskor med blandat "skurmedel" i så det är ju enkelt att sparya på och torka av och sedan ska man använda sprit och sprita allt, handtag ochj handfat toalett osv....

Har alltid börjat med det som anses "minst" skitigt och avslutat med toastolen, både med skursprayen och med spriten....

Men i morse då var det ändring......

Då skulle det använda trasor enl den andra chefen en viss färg på toa och en viss färg i köket.....


Ja men sa jag vi ska ju inte föra vidare bakterier det är ju därför vi ska sprita! Det sja vara att vi har 1 trasa/toalett. Men eftersom att det är samma person som städar både kundtoalett och sedan personaltoa så kan jag ju dra med mig bakerierna..... Du menar sa chefen att trasan inte blir ren om man sköljer den och tar ajax i den!

Näe sade jag det blir den INTE,ja det ska vara att jag kokar den då..... Då blir den ren....


Fattar inte, det är noga att vi ska sprita, så att vi inte blir sjuka... För man vet ju inte vad kunder har med sig in. Dom kan ju nyss ha varit sjuka....

Men vi ska använda samma trasa till alla toaletter?! Eller om det nu blir 1/toalett.... Bskeluskerna finns ju ändå på samma trasa....

Sen en tanke som har slagit mig..... Jag som städar toaletterna, ska sedan ställa mig och göra fika åt alla dom andra runt 10 personer...... Dom kunde ju bli sjuk hela bunten!


Ändå tvättar jag och spritar händerna och använder vinylhandskar när jag gör fika.... Men ändå!


I min "värld" så känns det inte riktigt OK!

Jag är ju inte direkt "ren".....

Men jag har ju gått och lärt mig hur det är så noga med det som ska vara sterilt osv....


Men,man gör bara som man blir tillsagd.....


Sen ringde jag till arbetsförmedlingen för att ta "semester" till på måndag.....


Förra gången jag hade inskrivning så sa ena chefen att det är OK åk du det är ju bara 2 timmar du är här, nu vet vi ju om det!

Denna gång så sa jag åt den andra chefen att jag skulle på inskrivning..... Ja då får du ta 1 "lovdag"...

Hopp sagt och gjort, ringer arbetsförmedlingen för att höra med honom.....

Då skulle jag egentligen SJUKSKRIVA mig eftersom att jag skulle på sjukhuset!!!??

Men det sa han inte sisst, för han visste oxå att jag va iväg då...!!


Men jag kunde ju oxå ta en lovdag för att slippa 1 karensdag.....


Så talade jag om att jag ska opereras den 29/1. med inskrivning på tisdagskväll....

Då skulle jag egentligen sjukskriva mig på tisdagen!!

Ja men sa jag jag är ju inte sjuk då! Sen är det ju på kvällen och skulle jag ha haft jobbdag den dagen så hade jag ju jobbat mina timmar och sedan åkt in på kvällen!!


Fattar inte varför det ska vara så struligt med ALLT!

Hur ska man veta att man gör rätt,när dom hela tiden ändrar och donar och säger olika saker varje gång....


Jag är en sån person som vill göra rätt, och göra det bra. Men det är inte lätt när man får olika info för varje gång!!


Man vet aldrig när man kommer på jobbet om det har blivit ändringar, eller om du gör en sak och har frågat hur man ska göra/utföra den saken,så kan man få olika info VARJE gång!

Jag är inte van att ha det så... Har man bestämmt en sak så är det det som gäller tills man i såfall får andra insrtuktioner, men då var det ju inte ändring varje gång man kom på jobbet!!


Tror inte dom är medveten om hur sturlig dom är!


Desutom, så slog tanken mig, när jag pratade med min handläggare på arbetsförmedlingen.....

INGEN bryr sig! Ingen frågar hur går det? Hon som har tagit över från kommunen vid nyår, har jag inte sett, har inget nr till henne.... Han som var tidigare var väl egentligen inge bättre han, men han var dit iallafall och kunde fika med oss och jag hade mobilnr till honom...


Men hade det varit idag som jag skulle ha börjat min arbetsträning så hade det ALDRIG gått!!

För sån stöttning som man hade av cotchen va helt fanastiskt!


Näe nu har jag fått skrivit av mig......





Ovido - Quiz & Flashcards