Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

JA!!!

Av livetsprovning - 21 januari 2014 18:20

Var till sjukhuset igår....


Var där för inskrivning inför minGBP operation....


Fick först träffa en sköterska vägas och kolla blodtrycket.... Sedan blev det ett möte med 1 läkare, men inte denna gång fick jag träffa nån läkare som gör denna operation....


Frågade vad dom har för kreaterier, hur mycket man ska gå ner mellan inskrivningen och OP datumet... Men hon hade inget sånt att gå efter....

Men hon sa att dom 6 kg som jag nu har gått ner + dom 10 kg jag gått ner tidigare var ju jättebra!   

Så nu får jag hålla tummarna att det blir av denna gången!


Jag talade om att jag gör så mycket jag bara kan som tex att gå ut och gå, men nu går det inte att utöka nå mer, för jag har mer värk....


Det nya nu är att man skulle få tabletter bla penicillin som man ska tidigt på OP dagen..... Dom skulle man få innan man gick därifrån.... Vad hände?! Jo jag glömde dom givitvis.... Hade hunnit tagit bilen och åkte en bit när jag kom på det så det vaatt jaga en ny parkering och sedan knata upp och hämta dom....


Sedan var jag på några affärer... Men sen sa kroppen NEJ!! Så det var bara att styra kosan hemåt.... Så det blev inget besök på ikea bla...


Idag har jag varit ute och gått... Men nu är inte benen roliga..... Hua har mer värk!

Mamma,pappa och syrran var hit och hälsade på en sväng idag.....


I morgon har jag träning hos sjukgymnasten.... Vi får se hur det går.... Har dom senate gångerna fått göra mindre bara för att kroppen inte orkar och värker mer....


Jag har nu 7 dagar kvar innan jag ska bli inlagd på patienthotellet och sen på onsdagen den 29/1 så blir det operation!

Enl anteckningarna som läkaren läste om förra omgången av flyt när jag blev nekad operation bara för att jag hade gått ner för lite,så hadf ejag "misslyckats" med flytet..... Tycker det är ett knepigt  sätt att skriva det på! Bara för att jag åt 1 sallad när jag inte hade påsar med när jag åkte in akut med svärfar......

Det var det enda som jag "misslyckades" med! Och det visste dom om!


Ja ja det är ingen mening att haka upp sig på det....


Jag talade även om att jag tycker att kroppen"svarar" sämre denna gång på flytet.... Att viktnedgången är trögare.... Men hon sa att det finns inget här och nu som gör/säger mig att det skulle bli ett nej för dig.....

Så jag hoppas att jag kan gå ner så mycket dom möjligt nu innan onsdag!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Skapa flashcards