Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Styrka!

Av livetsprovning - 22 januari 2014 18:57

Ja glädjen som man känner i kroppen, eller glädje är inte rätt ord..... Men det känns STORT!   


Jag har varit/är en sån som inte allt för ofta talar om vad jag tycker..... Står inte upp för mig själv...

Gör som jag blir tillsagd typ....


Men så funderade jag hela resan i morse på väg till arbetspraktiken...... Hur gör jag idag om dom sätter nån annan på "mitt" jobb?!

Ska jag vara tyst och ta den uppgift jag får eller ska jag säga till i så fall, om det har blivit nån ändring IGEN i vad man har för uppgifter....!?

Grubblade hit och dit.... Men så kände jag att NÄE du ska fråga i såfall!!


Sagt och gjort....


När jag kommer dit så ligger det ett A.4:a med nya direktiv, hur/vad som skulle användas vid städning av toaletter.... Nu skulle det användas en viss färg på trasan till toaletterna osv.....


Jag tycker det är ÄCKLIGT!!

Vi är mellan 10-15 personer både män och kvinnor,visserligen indelade toaletter efter kön... Men sen kundtoaletten.... Vem vet vem som bär på vad!! Och framför allt kunder!!


Så när det var samling, när alla hade fått vad dom skulle göra,och jag fick städet, så frågade jag om det hade blivit nya direktiv att man skulle använda trasor.... Ja det vet jag inte säger den chefen som hade sagt till mig förra veckan att jag INTE fick ha det... Det får ni prata om hur det ska vara så pekar hon på den andra chefen.....


Ja men säger den chefen,jag städar med trasor hemma! Ja visst sa jag hemma vet du om du är sjuk och du kan btya ut trasan, men här har vi ingen aning om hur/vad som kommer in....


Ja det där får ni prata om sen,säger den andra chefen....


Så när samlingen var klar och jag gick ut till städet så kommer denna chef efter och hon tycker forfarande att trasor är en bra ide..... Ja men sa jag vi ska ju försöka hålla oss friska här... Och det handlar inte om nån stor konsumtion av pappershandukar, utan jag tänker mig för så att det inte går för många....


Ja men okej då gör som du vill... Fick jag till svar....


Jag fattar inte.... Den ena chefen vet inte vad den andra säger... Den ena kommer ena veckan och säger att du får absolut inte göra så här! Så kommer den andra veckan efter och har sina egna ideer!!


Dessutom så tyckte hon att jag kunde skölja trasan i klorin!!! Men hur kul/bra är det att stå och andas in det 3 gånger i veckan!! Det räcker med att jag drar in det man spritar allt med!! Vem vet hur det påverkar mig framöver!!


Visst jag förstår att det skulle säkert vara ekonomi att städa med trasa.... Men det är INTE ekonomi om storhopen av oss som är där blir sjuka..... Vad skulle dom göra då??


Jah hoppas att jag inte blir sjuk nu när jag är på upploppet inför operation! På onsdag den här tiden så är jag förhoppningvis opererad och klar!  


Det är längesen jag lovade mig själv att när det kommer sånna här saker så ska jag ta tag i det och säga vad jag tycker.... För det är ju bla detta som jag blev sjuk.... För att jag sa inte som jag tyckte.....


Visst jag väljer vad/om i olika tillfällen om jag ska ta det eller inte... Men förr så skulle jag inte ha sagt nått utan bara ha varit tyst och inte sagt nått.....


 Så jag känner mig stolt och stark!! *klappar mig på axeln*


Sedan var jag och tränade och när jag höll på där så kom denna chef och var så trevlig och frågade hur många gånger jag hade kvar nu innan operation osv......  Jo du då kanske hon börjar o köra med trasorna med den människan som ska göra det då....

ja ja.... jag har fredag och måndag kvar att jobba.......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards