Alla inlägg den 3 februari 2014

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!


Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....


Har haft så ont i höfterna idag.... Det har känts ungefär som om höftkulorna ska hoppa ur.....

Och sen värker det hela tiden vänster ben/höft eller mitt under där benet fäster vid skinkan eller hur man nu ska förklara... Känns ungefär som om jag skulle vilja att det knäpper till o att man då ska kunna gå "normalt" för nu känns det ungefär som om jag inte kan ta ut steget riktigt...


Var ju och tränade i fredags ut o gick i helgen o sen träning i dag... och jag vet att det är egentligen för mycket.... Men jag kämpar inför operationen...

Idag har jag tagit mer värktabletter än vad jag nånsinn brukar.... Har tagit alvedon och tradolan,men det har inte hjälpt så i kväll så tog jag alvedon och naproxen, får se om det infallationeshämmande kan hjälpa nått.....

Man ska inte ta naproxen veckan innan operation, så detta blir sista veckan i såfall....


Räknar dagarna!! Hur många påsar av modifasten jag har kvar hur många dagar på jobbet jag har kvar osv....


Idag var "strul chefen" på G!!

For och kontrollerade oss, så man va nästan rädd att man skulle göra nått fel....


Hon som tagit över "mina" sysslor va hon på extra mycket..... Fattar egentligen inte varför....

Hon har problem med sin nacke så hon bör/ska ha anpassade arbetsuppgifter, ändå sätter dom henne på saker som hon egentligen inte klarar av.....


När jag visade henne allt det där med personalfikat, så talade jag om att jag brukade förbereda bryggarna så att dom är bara att slå på när man börjar med fikat..... Jag brukar börja 8.30 och det brukar inte bli många minuter över..... Och det gjorde hon oxå hon som hade hand om det förut....

Idag råkade chefen se att hon var där och höll på med bryggarna "före" sitt schema som hon har fått.... O tydligen var det fler saker som hon inte hade gjort efter det chemat, bla så hade väl städningen av toaletterna gårr "för fort" så inget stämde i schemat.....

Så hon gick och började med fikat 8.30 hon med, då kommer chefen och är på henne igen.....

Att så där kunde hon inte hålla på! Det räckte med att börja med fikat  8.45


Hon som hade hand om detta lessnade, så jag fick reda på nu på em. att hon hade varit till arbetsförmedlingen och pratat med dom, för även om hon hade läkarintyg på vad hon inte ska göra så va hon ändå tvungen att göra dessa.....

Det blev så hon slutade..... TRISST!

Så nu lär det bli jag som får dessa sysslor igen.....  Det spelar ingen roll för mig..... Jag har 6 dagar kvar nu....


Hon var o kollade mig med kändes det som... Jag hade blivit "beordrad" att göra smyckena så då höll jag på med dom och arrangerade klockorna bla..... Hade tänkt att sy "korvar" som dom skulle kunna sitta på men jag och symaskinen kom ite överrens.... Det bara trasslade med undertråden....

Så till slut gick jag o hämtade halsdukar som jag rullade ihop och det blev ju bra det med!

Men 2 gånger fick jag gå iväg o vajre gång så kom chefen efter o typ kollade vad jag gjorde....


Så jag kände mig stressad o ville skynda mig o bli klar.... Men hon kom aldrig o sa till.... Men jag bara väntade på de....

Fattar inte riktigt, det är ju tydligen så få där och dom behöver fler! Men dom som är där kan dom "hacka" på....

Vem trivs då,vem vill vara kvar?


Ja ja, jag ska vara hemma och vila i morgon, för jag gick o lade mig på eftermiddagen för jag behövde verkligen sova, men hade en sån urladdning, så jag fick ta flera lugnande innan det släppte... Bara skakade.....

Så i morgon blir det ingen promenad iallafall.....


Men urladdningen kanske har med att jag dammsög o torkade golven oxå på nedervåningen, för när jag kom hem hade sambon kasstat ut granen och hade plockat ihop allt..... Det va inte så farligt med barr i år... Men han hade sopat oxå innan jag kom hem! :-)

Skapa flashcards