Alla inlägg den 5 februari 2014

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....   


Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rättvist!!


Men så fick jag reda på att även denna veckas patienter blev framflyttade 3 veckor..... Visst det är inge roligt för dom och jag lider med dom för jag vet hur jobbigt det är att ladda om!!

Men det kändes ändå bra! Men samtidigt så blir jag orolig..... Nu i dag är det exakt 14 dagar kvar på flytet för mig.... TÄNK om dom flyttar fram den igen för att "proppen" inte har löst sig?

Då blir det i så fall 5:e gången som dom flyttar fram mig.... Helt galet!


Har i skrivande stund enl mina beräkningar gått ner 18 kg!!


Igår bytte jag gardinstång i sängkammaren och bytte gardiner.... Det skulle jag ha gjort för länge sen egentligen, men nu blev det av! "brottades" med skruvdragaren.... Fattar inte varför det ska vara så svårt! Varje gång blir det likadant, skruven börjar typ vobbla och sen åker den löst och givitvis ner på golvet... Men till slut satt stången där och jag  fick otroligt trötta armar... Men tog en rast och drack kaffe och sen va jag på det igen o upp med gardinerna....


Sedan tittade jag igenom garderoben..... Byxorna börjar ju bli så stora så dom åker ner!   

Hittade en hel del som jag kunde ha och saker som jag hade lagt undan tog jag fram och vissa av dom var för stora vissa passade perfekt och endel fick jag lägga undan och spara för det va för litet.....

Men insåg nu att jag har så mycket fina kläder som jag måste sknda mig att använda annnars är dom snart för stora! Men det är ett angenämt problem!   

Har dessutom 3 lådor med kläder i förådet som jag måste rota fram o se om det är nått av dom som jag kan ha eller om det blir lite längre fram, men då har jag iallafall fått fram lådorna!


Har mycket fina kläder som jag tidigare har tänkt att det här ska jag ha när jag ska "vara fin" men nu får jag nog ta och börja använda dom annars är dom för stora sen!


Hon som jag skrev om tidigare att hon hade fått så mycket skit av en av cheferna har nu slutat..... Egentligen inget konstigt i sig! Man ska inte behöva ha det så där på jobbet! Det är sällan man får höra nått positivt som man gjort... Men det dåliga det får man minsann höra!


Idag har jag haft en mycket bra dag! Känns ungefär som om jag har fått ny energi... Tack vare att jag hittade så mycket kläder som jag kunde ha och sen att jag vet att andra inte "går före" mig i operations kön!   


Ovido - Quiz & Flashcards