Alla inlägg den 14 februari 2014

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....


Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen....

Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen....

Och efter det så blev jag liggandes, fast jag delade upp det....

Märker att min ork är minimal.... Hoppas verkligen att operationen blir av denna gång!

Men dom som har haft tider denna vecka har blivit avbokade, och framflyttade 3 veckor framåt.... För att det har varit fullbelagt av patienter som är medicinsk färdig behandlade men för sjuka för att skickas hem och kommunerna har inte haft plats på sina boenden......

Så jag hoppas att min blir av till veckan....


Idag när jag kom hem så har jag:

 "fyndat" Och "grävt" ute i förrådet efter lådorna med kläder som varit för små... Vissa hade jag tom gjort säljes lådor av, men fick tänka om...... Har gått igenom 3 av 6-7 lådor..... Det blev några byxor, som måste läggas upp.... Det andra åkte tillbaka i 2 "spar lådor" och 1 säljes än så länge.....  :-)  Skrev datum på lådorna... Tänkte att det kan vara kul och se när jag provade dom sist!! :-)  Fin byxorna som jag letar efter har inte kommit fram ännu, men förhoppningsvis så är dom i nån av dom andra lådorna.....



Sedan hände en annan sak idag...... Har känt att min förlovningsring börjar bli lite väl stor, men den har inte åkt av tidigare..... Men idag hände det....!!! "sopade" av snön från bakluckan på bilen.... Och när jag kom in så insåg jag att ringen var borta!! Letade igenom jackfickan, påsarna jag hade haft i handen var ut 2 gånger och letade i snön... Men hittade den inte!! Det är inte "bara" en förlovningsring... Det är dessutom brorsan som har gjort den, och den finns inte att köpa...... Men sambon var ut och tittade och hittade ringen!! :-D Så nu har jag tagit sambons ring och han har min..... För han har inte kunnat haft sin på ett tag för han har gått upp pga en medicin han äter..... Så slutet gott allting gott!


Nu verkar det som om att det är "oficielllt" att jag ska göra operationen......

Har valt vilka jag berättat för..... För jag tycker inte att det angår folk....!!


Fick av en slump veta att sambons ex:s nya, oxå skulle göra operationen..... Men har inte velat gå ut med att jag ska göra det..... Är med i en grupp på FB där han nu givitvis nyss blivit medlem i..... Han har inte varit med där tidigare.... Men nu vet ALLA typ.....

Ja ja det hade ju visat sig förr eller senare...... Men jag tyckte att det var onödigt......


Jag vill inte bli den som "alla" snackar om..... Jag hade velat spara på det ett tag.....

Men nu är det som det är, nu vet dom!!


I morse mådde jag inget vidare.... Mådde lite lätt illa... Men det gick om sig och jag åkte och jobbade, sen har jag inte kännt nått på hela dan..... Men ikväll kom det igen..... Men jag åt min pulver påse och drack vatten och det var inget problem!

Hoppas verkligen att det inte är magsjuka!!!

Det är folk som har gått hem från jobbet i slutet på förra veckan.... Och det är många som har varit/är förkylda...

Får verkligen hoppas att dom som var hemma då i slutet på veckan stannade hemma i 72 timmar inna dom gick tillbaka till jobbet!!

Jag har ju hand om städningen av toaletterna...... Även om man har handskar och man tvättar händerna och spritar så kan man ju få det ändå!!


Får hoppas att det är för att jag har tagit ut mig idag..... Det brukar ju oxå bli så att jag blir orolig i magen oxå.... För hade varit magsjuka tycker jag att jag borde ju varit sjuk vid det här laget eftersom att jag kände av det redan i morse!


Skapa flashcards