Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Sovmorgon?

Av livetsprovning - 21 juni 2011 11:57

Ja det va den sovmorgonen....


Måster ta det från början så ni hänger med....


I fredags ringde jag för att boka en ny tid ang min värk i armarna....

Fick då tippset att ringa tidigt på måndag,för den läkaren jag hade varit hos hade bara akuttider kvar... Sagt och gjort, ställde klockan och skulle masa mig upp vid 8..

Hade svårt att somna och vaknade givitvis före 7 för att vara "säker" på att det skulle bli gjort... Somna om det va omöjligt...

Ställde om klockan på lite senare för att ev kunna få några minuter till...

Men näe, det gick bara inte.

Det va bara att kliva upp och göra sig redo och ladda inför samtalet...


På hälsocentralen här så har dom en sån funktion att man får knappa in sitt personnummer och telefonnummer och sedan UPPREPAR dom numret så att man säkert har uppgett rätt... sagt och gjort allt va klar och dom skulle ringa upp mig kl 8.05 .... Klockan går... hon bli 9.05 och 10.05 ingen ringer....

Ringer då upp igen och gör samma procedur. 10.45 ringer dom mig, och jag talar om som det va att jag hade ringt och dom hade inte ringt upp... Ien SNÄLL  och nänlig ton och undrar om dom möjligen hade problem med systemet, Jag va dessutom in på deras hemsida för att "säkerställa" att det inte va nått fel, för då borde dom väl ha skrivit ut det?


Till saken hör så är denna kvinna som ringer mig sur och inte alls trevlig... Dessutom så va det nog jag som hade knappat in fel.... Jaha? så jag skulle inte reagera då när dom rablar upp mitt nummer att det är fel och då knappa in det rätta?

Blev så LESS!! Här har man lixom masat sig upp haft en taskig natt och dessutom få detta "kasstat i örat" + att jag dessutom fick ringa upp 2 ggr och få det bemötandet.... Hade jag varit riktigt sjuk och mått riktigt dårligt så hade det där kunnat ställa till det....


Men, men en tid fick jag på måndag den 27/6.


Ja för armarna är inte bra.... Har märkt att det är värst från morgonen och framöver dagen, så antagligen så är det för att medicinen går ur på natten och då ska jag "bygga upp" det igen sen.... Så det är bäst på tidig, kväll/natt...

Sen om jag andvänder dom "för mycket" då värker det mer....


Igår knåpade jag med kort sen jag hade kommit hem från strategerna och det gillade dom tydligen inte.... Värker idag....

Men jag ska knåpa lite mer idag.... Ändå!


Funderar även på om det är en signal från min kropp att nu är det för mycket.... För jag har ju nått möte eller dyl typ varannan dag och däremellan, donar jag här hemma, med lite ditt och datt.... Men ska det va FÖR mycket

att leva lixom? för nått stordåd här hemma blir det inte, ändå värker det.

Idag är huvet inte heller riktigt med.... Känns som om jag är bakis, "lullig" i huvet... Men det kanske är för att jag va ju uppe så tidigt igår och ingen vila på hela dan.


LESS!!!!


Men idag har jag inget möte inget annat heller egentligen.


Men det är ju inget kulatt göra nått när det värker och fingrarna känns som priskorvar...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards