Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

rusar.....

Av livetsprovning - 31 juli 2012 19:49

Ja denna vecka eller rättare sagt sen jag skrev sisst så har det rusat på känns det som om....


Har varit hos mor och far och varit hundvakt...

In till ÖSD på "stråket" sissta sagen på söndan.... Åkte en karusell med bonussonen och det räckte när vi hade hågt halva tiden tyckte jag... <men det kunde jag inte säga till honom för han såg gråtfärdig ut....

Blev yr och vinglig,så der va en "billig fylla"....


Spelade på choklad hjul men i år så blev det ingen vinst!


Varmt och fint väder! Om vi hade varit lite snabbare så hade vi hunnit åka Thomé men den hann åka ifrån oss...

Synd,när det va så fint väder och när man ändå va i stan!


Sedan åkte vi och åt pizza,så ingen mat på stråket i år....

saknar lite att kunna gå på stråket ta en god kall öl och surra med folk!

Har jag möjlighet så ska jag försöka få till att göra det nästa år!


På måndagen så kom mamma pappa,faster och hennes "gubbe"...    Har nog inte träffat faster på 10 år....

Dom fikade lite och kollade hur vi bodde....


Idag har jag varit på samtal.... Det va mitt 8:e..... Fick reda på att hon skulle sluta att åka hit till hälsocentralen,så det blev vårt sissta samtal.... Känns lite snopet....

Jag gillar INTE sånna "överraskningar" att "plötsligt" så är det slut....

Visserligen så skulle hon kontakta kuratorn och att jag skulle kunna gå hos henne.... Men vem vet när det blir av lixom?

Varför ska det alltid "drabba" mig? Känns så....

Det är väl typiskt att man ska bo på landet och att folk ska pendla för att komma hit och att samarbetet mellan HC och den berörda upphör?

Så va det sisst oxå...


Jag känner mig inte "klar" och nu rycks "mattan" undan igen.......


Men hon kände kanske att jag "va på väg" och det är jag ju oxå...Men det känns inte bra att behöva byta nu när "resan" har börjat...


Jag har fortarande svidningar och brännkänsla i magen.... Men det är nog för att dom har skurit av nervtrådarna vid operationen.... Hoppas att det är övergående....


Idag när jag va på HC så frågade jag om den nya kallelsen jag skulle få,som inte har kommit.....

Jag fick ringa och säga upp tiden jag hade när jag va ny opererad för mina födelsemärken och

för levaxinet.... Så hon i kassan skulle säga till.....

Tänk att man alltid ska "ramla mellan stolarna"? Att man ska bli missad,bortglömd?

Man alltid ska påminna och ringa igen eller fråga vad har hänt typ?


För jag är inte den som jagar och ska ha en tid,utan då sitter jag snällt och väntar...Men nu har det ju gått 1,5 mån sen jag ringde och sa upp den gamla tiden så en ny borde man väl ha fått då?


Sover sämre eller näe jag sover inte sämre,men jag drömmer så mycket och när jag vaknar så är jag inte utsövd utan är tröttare än när jag la mig....


Men sen gör ju inte saken bättre att man har grannar som har hundar som kan stå och "garva" en hel natt!

Vissa dagar när man har vaknat så känner man sig vimmelkantig,så jag har frågat sambon,har dom skällt i natt eller? Jo men visst..... Han hade oxå sovit som en kratta.....

Då kan dom stå och skälla och sedan va tyst en stund lagomt till man har somnat och sen drar dom igång igen.

Dom hundarna får nog aldrig gå in....... Dom har 2 st.....

Funderar på att ta mod till mig och ta ett snack med ägaren..... Verkar va fler som är störda.....


När man har en så störd sömn som jag har i perioder så behöver man ju inte detta oxå lixom....


Har jag skrivit om att jag har fått "provsvaret" på operationen?

Annars tar jag det igen....    

Myomerna va godartade alltså inget avvikande ingen cancer eller så!     skönt!


Så nu hoppas jag att "detta" är över och att jag inte behöver ha problem med detta igen!!

Nu är det "bara" läkning och att komma tillbaka som är kvar....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards