Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Barnvakt + Hjortron.....

Av livetsprovning - 8 augusti 2012 19:07

 Har varit hemma hon mor och far i helgen + några dagar till.....


Syrran med familj va uppe för att plocka hjortron och jag va barnvakt....


42 kilo!!!!! plockade dom på 2 dagar! det är inte klokt! Jag har aldrig sett så mycket hjortron nångång i hela mitt liv!! och då har vi varit en bärplockande familj....


Så jag hade nästan 5 kilo med mig hem som "tack" för barnvakeriet! .... Det säger man inte nej till!

Dom hade på sig regnbyxor och "kröp" och plockade.... Dom behövde knappt flytta på sig,så mycke bär va de!


 


Fanns dom som tog och provsmakade....    


 


Jag kan väl säga att barna dom tog på orken ordentligt..... Dom är snälla och så ,men moster har klent med ork....

Men det är klart jag gjorde ju en hel del innan jag åkte hemifrån oxå....


Så på måndagen när syrran hade åkt så åkte en kusin,martin och jag till S-vik och till hoverberget.... Vackert väder hade vi!

Får lägga in bilder sen för jag har kamerabatteriet på laddning....


Tisdagen så gick jag igenom i ladugården/förådet hos mamma och pappa på jakt efter min kjol som mormor sydde en gång i tiden som skulle passa ypperligt till mina turer med pärlan.... Den är borta sen jag lånade ut den åt syrran som skulle på maskerad....

Men någon kjol hittade jag inte,men det blev över 3 säckar med kläder.... från mig,syrran och brorsan....

Mer skulle jag kunna ha tagit,men jag tänkte att dom får väl va med någon annan gång.....


Älsta syrran har invaderat hela boden med sina mattrasor,så det va nästan omöjligt att komma åt och se överallt och jag orkade inte .....

Och tur va väl de att jag gav upp.... För sedan när det va dax att sova så gick det inte..... Låg vaken till 3.30 och när jag vaknade så hade jag så ont i armarna i alla lederna och framför allt i fingrarna.... som vanligt......


Det är lite bättre nu men fingrarna är inte bra....


Idag när jag stod och skullle backa ut pärlan ur garaget så kom erkishjälpen förbi.....?!

Trodde inte de va sant!

För säckarna som jag hade plockat ihop hade jag tänkt köra dit någongång framöver,men inte nu när jag hade pärlan..... Det visade sig att dom skulle till dom som hade loppis i logen bredvid skolan och hämta saker,så jag åkte dit och frågade om dom kunde komma och hämta säckarna med kläder,så det gjorde dom och vips så slapp jag göra det senare!   

Har mer saker som ska dit,men dom är inte lika stora så det får bli framöver.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards