Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

När ska jag fatta??

Av livetsprovning - 10 augusti 2012 12:00

Ja när ska jag fatta och förstå....?


Att när jag gör för mycket eller för den delen något varje dag typ planerat....

Jag jag försöker "planera" det mesta i mitt liv för att sprida ut sakerna.....

tex städning, promenaderna, pyssel,tvätta ja mer eller mindre allt.....


Men ibland så gör jag ändå för "stora" planer... att jag ska orka göra något varje dag....

Och det funkar inte...Men det vill jag inte förstå!


Så nu efter operationen så har min värk i armarna varit lugn... nån dag kanske men inte som det va innan operation...


Men nu verkar det vara tillbaka....    


Idag har jag ont i fingerlederna och lite i armbågarna... Och det värker som tandvärk ungefär....

Det gnur på hela tiden.... Och jag vill försöka hålla mig från värktabletter om det går,så att jag kan ta när det är som värst...Men när det håller på så här hela tiden så blir man ju less och tillslut så tryter ju både orken och humöret....


Men idag känner jag mig ändå sugen på att göra en massa som "borde" göras.....


frosta ur frysen,städa,tömma dammen på vatten och skura den och fylla på med nytt,plocka av mer hallon på buskarna här på gårn,gå på promenad osv,osv....


Idag är det fint väder och jag hoppas att det håller i sig! För jag rev ut allt i sängarna och hängde ut allt på vädring och nu går tvättmaskinen för fullt....


Sedan fick jag körsbär av grannen i går ca 2 kilo som jag ska prova att göra saft utav.... Har aldrig kokat saft men det ska bli intressant och se om man lyckas... Ska lägga kött i marinad för idag måste vi ju bara grilla när det är bättre väder!


Sedan ska jag försöka få till min promenad... Har blivit klent med det nu ett tag....


Ja du ser... egentigen så räcker det långt med "bara" dessa saker och skiter i det andra....


Efter operationen så bränner det fortfarande och värker till vänster om såret.... Och det mest när jag bockar mig eller ska vrida mig när jag sitter.... Men jag hoppas att det släpper,för det gör ju att man blir stelare och inte klarar av att tex plocka upp saker eller så....


Näe nu måste jag gå ut och njuta av vädret!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards