Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Värktablett?

Av livetsprovning - 14 augusti 2012 15:06

Trodde att jag skulle klara mig utan i dag... Men si det gick inte.....


Huga vad det har gnudd på i vänster armen.....


Kanske va det för att jag gjorde klart gelen i går.... Jag kokade saften av rödvinbär på söndagen och igår så gjorde jag gelen klar..... Jag får ta det i etapper lixom...


Men det verar som om gelen blev bra!    


Det blev 1,5 liter saft på 5 liter bär.... Så 6 burkar fick jag till.... Trodde att det skulle bli mer....


En vän till oss va hit igår... Och han hade gett sambon en "överbliven" mobil efter sina föräldrar och när han fick höra att min mobil har så dårligt batteri så letade han fram den andra som jag fick i går!

Så då fick han en burk gele av mig....


Har inte provat telefon än.... Gissar att det kan ta ett tag att bli vänn med den för det är ett annat märke än det jag är van med... Men jag hoppas att det är bättre strek i denna,så att jag slipper köpa en ny just nu...


Idag har mamma och syrran varit hit.... Dom hade med sig goo fika!    

Dom vet väl att  ska det va goo fika då är det bästa att ta med sig,för här är det klent med fika bröd...

Så då skickade jag en burk gele till dom med....


Så nu har jag 4 st kvar... och har lovat att den andra syrran oxå kanske skulle få nån burk... Så det är nog bäst att jag gör några till annars blir vi utan själva....


Men det är roligt att ge när man vet att dom uppskattar de och framför allt äter de!


Idag har jag även stått upp för mig själv!


Jag har svårt för att säga ifrån om det är nått jag inte gillar eller om jag blir trampad på...

Då kan jag hellre va tyst och sedan blir jag arg på mig själv för att jag inte sa något...


Men idag så gjorde jag de.... Tog "språnget" och sa vad jag tyckte....  Att jag gillar inte när man har pratat OM mig och jag får reda på det sen.... Vill folk veta nått om mig så får dom fråga MIG!


Känns lite "halv otäckt" att ha gjort det,men det är nog nödvändigt... Att man lär sig

att bli "sånn" som kan säga ifrån eller att man säger hur man vill ha de.... Än att vara tyst....


Näe nu värker fingrarna....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards