Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Lite uppåt! :-)

Av livetsprovning - 26 augusti 2012 13:04

Tänk vad det kan svänga......   


Kännt mig deppig och nere och inte vetat hur jag ska få det att vända....

Och så händer det.....


Igår va det veteranbilssträff här hemma på "byn"  Mamma,pappa och brorsan va hit på dagen dom åkte pontiacen,jag standarden och sambon åkte i sin corsiar (stavas?)  Dit... Det va riktigt kul vi hade en egen kortege när vi for!    


Det va väl inte så mycket där egentligen på dan... Lite marknad,men få säljare... Tydligen så kostade det 350 för icke medlem att va där och sälja... URP... Jag som hade tänkt att kanske nångång att vara där...

Men vi fikade och tittade på lite folk... Sambon och brorsan va runt bland bilarna medans jag och mamma och pappa satt inne och fikade ...


Sedan åkte vi hem hit och gjorde tacos.... Brorsan bestämmde sig för att stanna och undrade om vi skulle gå in på området senare... Jag hade velat göra de men när jag har pratat med sambon så har han varit tveksam, han är inte så mycket för att va bland mycke folk och trängas.... Men han hakade på....


Så vi "laddade" lite här hemma och spelade musik och surrade och skrattade och hade så trevligt!

Sedan knatade vi in på området,som ligger väldigt nära iallafall genom skogen....   

Så sambon skojjade att vi skulle "planka" in genom att köra traktorn genom skogen....


Det va mindre med folk än vad jag hade förväntat mig... Men jag har ju aldrig varit där en kväll så jag har inget att gämföra med.... Men en sak va det klent med... och de va toaletter.... 3 st fanns och efter varje en som hade varit inne så va dom in och torkade golvet och fräschade upp.... Det va väl OK och bra att dom gjorde så för då hinner dom ju inte bli så äckliga,men vilken kö det blev!!


Sambon och bonussonen gick hem tidigare och jag och brorsan skulle gå hem strax efter. Jag köpte hamburgare tidigare och sambon va inte så sugen så vi skulle dela på den,men när det va "min utr" och äta fanns det ju knappt något kvar....   


Så när vi skulle gå hem så köpte jag en ny till mig och brorsan,då när vi står där så börjar dom spela en låt som jag så väl känner igen... Och det måste ju va sen ja va liten och mamma och pappa spelade mycket musik då....

Så då va vi ju bara tvungen att stanna en stund till....   


Vi kom hem vid 2 och sambon sa att han nyss hade kommit hem han med när jag kom och la mig.... Ja det är klart dom gick nog ca 1/2 timme före oss...


Så sammanfattningsvis så va det en skit kul dag/natt!

Jag behövde verkligen detta! Synd bara att det va så kallt ute så "ruset" försvann rätt fort....   

Kommer att leva läääänge på detta! (hoppas jag)


Idag regnar det och är allmänt "stugsittar" väder... Men det gör inget! Jag är inne och myser!

Smälter gårdagen och eldar och ska nu knåpa och städa lite här i pysselrummet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards