Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Läkarbesök....

Av livetsprovning - 28 augusti 2012 13:00

Japp nu är det avklarat....


Vad jag skulle ta upp gjorde sig själv....


Det blev levaxin och värken.....

Blev inte mycket klokare......


Det första han frågade om det va om jag inte åt nån medicin nu.... För all medicin va utsatt sen jag hade varit inne på sjukhuset... ??

Men då ka han till,men jag tror att jag glömde nån... Men det visar sig väl..... När jag ska "beställa mer"


Levaxinet låg bra! Han förklarade hur det funkade,så värken kommer inte därifrån.....


Eftersom att denna värk i armarna har funnits i 1,5 år så kan man kalla den kronisk.... Han klämde och kände och jag ömmade över de punkter som man "ska" ömma över vid fibromyalgi... Men den diagnosen fick jag INTE... För det och kronisk värk är samma sak.... Ja jag vet att man har värk i båda tillstånden...

Men jag förklarade för honom att en diagnos skulle hjälpa mig både att förstå och att det kanske är "lättare" att ta. Det hjälper inte mot värken men ändå...


Sen Kanske det skulle hjälpa att ha det "på papper" när det ev blir dax med att ta  allt detta med FK....

Men tydligen så räckte det med "diagnosen" kronisk värk...


Den kroniska värken vid fibro vet man inte dirket vart den kommer ifrån.... Men det diskuteras även att dom som har varit in i väggen kan få kronisk värk av den stress som man blir utsatt för.... Och det kan jag köpa!

För när jag gick in i väggen hade jag läääänge haft så ont i min vänstra arm!

Det va lixom kroppens sätt att säga att nu räcker det,men jag lyssnade inte.....


Den värken gick över så sakteliga... Men den värken jag har idag är nått liknade...

Men jag kan inte påstå att det beror på stress och för att jag är på väg in i väggen igen...


Men jag får mer värk vid stress eller när jag har för mycket som jag vill/eller ska göra... Eller för den

delen när jag har gjort nått för mycket och det kan innebära att jag har nått inplanerat varje dag...Det funkar uppenbarligen inte....  Inte ens att planera in det "vardagliga"... Jag försöker att göra så att jag planerar att den dagen dammar jag nästa dammsuger jag 3:e dagen torkar jag ....


Men det känns som ett evighets projekt.... För när man är klar med rum 1 då är det bara att börja om i cirkeln för då är det skitit igen på ett nytt ställe.... Tröttsamt....


Och försöker jag inte hålla någorlunda på detta så blir det fel och sen kan det kännas övermäktigt....


Men jag kan säga att det faller mycket på mitt dagliga mående....


Nu har jag så ont.... Om det är för att läkaren har klämt eller för att jag inte har tagit mina värktabletter på några dagar eller för att jag helt enkelt skulle till doktorn det vet jag inte..... Men jag är inte orolig för att gå till honom... Han är i min ålder och jätte trevlig! Det går att diskutera med honom och han förklarar så man förstår.

Ja han är super!


Jag tor snarare att det beror på galejjet vi va på i helgen och att jag stökade här hemma lite i går... Plockade ihop lite i mitt hobbyrum,men det är så himla lite.. Men jag tänker inte på vad jag har gjort dom senaste dagarna....



Det är ändå tur att arbetsf. har fattat att det räcker med 1 aktivitet/dag åt mig... Men även de kan vara FÖR mycke...

Idag "borde" jag gå ut och gå och sen vill jag fortsätta plocka här i hobbyrummet... egentligen är det inte så mycket men saker som ska tillbaka till "sitt" ställe....

Men just nu så känns inget av dom lockande.... Jag skulle vilka krypa in i en varm go bastu känns det som....

För värme det gillar min kropp.....

Känner mig stel och styv ungefär som om jag håller på och bli sjuk.... fingrarna värker och tumgreppet ska vi inte tala om....

Näe nu ska jag sluta..... Nog med gnäll denna dag!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards