Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Aldrig nöjd??!!

Av livetsprovning - 31 augusti 2012 15:36

En tanke som slår mig emellan åt.... Varför är jag aldrig nöjd med min "insatts??


Igår va jag seg,men ändå inte så seg så att jag "inte kunde göra nått"


Har ju hållit på och städat lite eftersom här hemma... Så igår stod badrummet uppepå på "schemat"

Började lite smått och tog pauser...

Sedan dammsög jag hallen uppe torkade allt och torkade trappen ner...


Innan allt va klart så tog jag en promenad OXÅ...


Ändå så känner jag mig inte nöjd?!


Varför ska detta behöva ta en hel dag? Hade jag varit snabbare så hade jag hunnit mer lixom....


Men varför kan jag inte vara nöjd? Glad att jag orkade och att det gick bra!?


Näe... Så idag fortsatte jag .... Dammsög nedervåningen igen och torkade golvet....

Vi har många björkar på gårn och dom skräpar nu så det är inte klokt! Man hittar dessa frön ÖVERALLT!.

LESS!

Spelar ju ingen roll om man försöker hålla "snyggt" så ser det ju nästan lika jäkligt ut dagen efter,för det följer med skorna in....


Men nu ska jag försöka att ge mig för idag..... Kanske baka en kladdkaka,för vi ska ha natt gäster på lördag,som ska hit och städa ut sitt hus och nått vill man ju ha och bjuda på....


Men jag känner igen mitt "beteénde"... Så här blir jag...Jag blir triggad av hur fint och bra det blir och då rullar det på och så gör jag ännu mer och är ändå inte nöjd och sen brakar jag efter ett tag... Inget bra sätt....

Men så funkar jag... När det går då gasar jag....


Undrar hur det blir till veckan lixom? Eftersom att vi ska ha folk som kommer och går på lördagen och sen på söndagen ska jag åka på hobbyträff.....


Men efter träffen ska jag ligga över hos brorsan så att jag slipper åka hem samma dag.... Tänkte faktiskt till där och tänkte att det blir nog lite jobbigt,så det är nog bäst att stanna....   

Äntligen en liten del av en som är förnuftig.....


Ska bli kul att köra igång med träffarna igen en gång i månaden! Jag laddar då! Även om jag har långt att åka

så är det värt det,att sitta och knåpa med nått och få surra och fika... Träffa folk lixom...


Vet inte om mitt beteénde med att "vara duktig" och göra bra ifrån sig kommer hemifrån...?

Man är ju fostrad så att man ska göra saker bra och vara "snäll" och hjälpsam osv... Det va säkert inget

illa menat att fostra oss så,men nu sen jag blev sjuk så förstärktes det lixom...


Och sen är det ju så att eftersom att jag inte har samma ork som jag hade när jag va frisk så gämför jag med hur jag va då... Att jag hade 100 järn i elden och massor på gång och det funkade då... Men det funkar inte nu.Men DET vill jag inte riktigt fatta eller acceptera.....


Idga så är armarna rätt så OK.... Fast jag har hållit på och stretat i 2 dagar nu... Så idag än så länge har jag inte tagit nån värktablett.... Få se hur länge de håller i sig...

Egentligen kanske det inte är så bra att "avbryta" att inte ta tabletterna... Det har jag funderat på... För det kanske är dom som gör att det är skapligt och så struntar jag att ta dom för det känns bättre och då kommer värken tillbaka och då får jag ta ett tag för att "bygga upp" igen.... Ja det är en tanke....


Näe nu ska jag sluta... Hade tänkt ett kort inlägg......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards