Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Turbulent vecka....

Av livetsprovning - 16 december 2012 13:03

Ja det har varit lite mycket dom senaste veckorna och denna vecka tog väl priset kan man säga......


Arbetsträningen går rätt så OK,men jag är trött och slut när jag ska hem.....

Fick reda på i torsdags att det blir förlängt till sissta mars......

Så efter jul blir det diskussion igen om höjning... Och blir det höjning med 2 timmar till i veckan då tycker dom att jag ska dela ut timmarna på tre dagar....


Tisdagar brukar jag va slut....onsdag rätt så OK och sen är det jobb torsdag... Så jag vet inte ja...

För då beror det på om det räcker med 1 "vilodag" så att säga....

Ja ja det får man ju prova sig fram...


Värken har hållit sig på rätt så "snäll" nivå... Men igår då va inte vänster armbåge nå rolig... Ett säkert bevis på att nu säger kroppen ifrån.... Så idag försöker jag lyssna på den.....


Denna vecka som har varit har inte varit kul....


Sambon har inte fått någon ersättning från FK och har funderat på det... Så dimper det ner ett brev från FK att nu är hans ersättningsperiod på 450 dagar slut....

Vänder sig till arbetsförmedlingen och dom fattar inget påstår att han inte har betalat a-kassa... vilket han har...

A-kassan fattar inget heller... Så han blir skickad fram och tillbaka och Mitt i detta så fattar ju inte sambon nått av detta heller,mer än att nu är det helt enkelt slut....


Till slut för att få lite lugn i mitt sinne och få lite mer reda så ringer jag till FK och frågar och jag blir skickar till a-kassan... Då "ramlade poletten ner" Han har helt enkelt jobbat för lite när han gick in i jobb och utvecklingsgaratin och då får man det lägsta ersättningen ca 3900 kr/mån och MAX 450 dagar... När dom är slut då är det slut...


Så han har helt enkelt inte tillräckligt ihop jobbat för att få a-kassa grundande ersättning...


För att få det igen så måste han jobba 80 timmar/mån i 6 mån... Går han ur a-kassan så är det 12 månaders jobb som gäller för att komma till ersättning....


Så nu blir det RIKTIGT kärvt framöver.... Vi ska gå på kommunen till veckan... För jag har ingen koll på hur mycket man "ska ha" som skällig livsnivå.... Men min ersättning är ju fjuttig... Så vi får se,eller så blir det att dra åt "svångremmen" ännu mer... Men på vad lixom?


Vad kan man dra in på,när man redan har dragit in?


Just nu känns det som den enda lyx jag har är internet åka på pysselträff 1 gång i månaden och ev köpa 1 pyssletidning...

Men vi får se va dom säger....


Så idag är kroppen riktigt på tomgång..... trögtänkt,ont,matt slut...


Och sen som grädden på moset så gick modemet sönder... Lagomt till man verkligen behöver det!

För jag måste ju ha ut en blankett för att skicka till FK för att få ersättning....


Så jag fick av bolaget tipset att prova och utesluta allt så att det säkert va modemet... Så jag fick låna en annan dator ett annat modem och leta fram en kabel som ska vara mellan mdem och dator.... Så jag har trixat och donat och bytt och dragit fram fram kabeln jag hade va givitvis för kort,så det va att dra fram datorn så långt det gick och samma med modemet...

Det modem jag lånade va alldeles nytt,men då va man tvungen att gå in och ställa om det för att kunna ta emot signalerna från bolaget,och de struntade jag i...


Så det va lite cirkus här ett tag....  :-)


Men så till slut så va en av lamprona släkt på modemet... Ringde bolaget och då va det modemet...Ja men vad sa jag ifrån början lixom? att det va modemet det va fel på....

Dom skulle skicka ett nytt och det skulle jag ha haft i fredags,men inget kom.... Igår så satte jag i det gammla och tänkte att jag provar väl igen...

Och då går skiten! Dock så verkar det va lite vingel med det för rätt som det är så får han söka sidan och man får uppdatera...


Så nu när det är ett nytt på väg så är det väl bara att byta..... Isamtalet med bolaget så säger killen jag pratar med,att vi ska vara överens..... Och jag tänkte vad är det nu? ska man binda sig,eller kommer det att kosta?

Men inget dera... Han frågar vad jag vill att det ska kosta... Gratis säger jag.. Ja du ska få det gratis för jag ser att du har varit kund si och så länge.... Detta modem byttes ut 2009 så det är ju 3 år på nacken....


Så jag hopppas att det bara ska vara att plugga i det och sen att köra igen utan en massa krångel....


Sen så gick faktiskt volvon igenom besiktingen utan anmärkning i måndags! Så det va skönt att slippa fundera på det!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards