Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Hur kan man??

Av livetsprovning - 27 december 2012 16:47

Har jobbat idag....

Och som vanligt så är det endel saker att gå igenom som folk har skänkt.....


Det va rätt så mycket kläder.....


Men jag kan säga att man fick sig en överraskning när man började gå igenom högen.......

Har sorterat rätt så mycket kläder den tid jag har varit där,men ALDRIG har jag varit med om så himla skitiga kläder!!


Barn kläder som va så slitna så det fanns inga knän kvar på byxorna.Herrskjortor som har swtt sina bästa dagar...Det verkar som om den personen har haft på sig kläderna tills dom va så skitiga så när det va dax att byta så stoppades dom ner i en säck och när den va full då körde dom iväg och skänkte det istället för att kassta det...


Använda trosor som inte va tvättade osv.....


Hur kan folk tro att man ska kunna sälja sånt? Det varkar ibland som om folk tror att vi ska kunna göra "underverk" med saker dom har skänkt för att sen kunna sälja dom sakerna för en spotstyver.... Ibland verkar det som om att dom skänker dit för då slipper dom kassta det eller betala sopavgiften om dom hade lagt det i sin egen soptunna....


Visst vissa saker går ju att tvätta....Men när det är så ingrott så det finns inte en chans att det ska bli rent....


Man behöver ju bara gå till sig själv,skulle jag vilja betala för nått som är trasig/skitigt?! Som det inte finns en chans att det skulle bli rent eller helt igen?


Det va rätt skönt att åka iväg och jobba en stund idag..... Det kan bli för mycket "ledigt" oxå...  :-)


När jag kom hem så är sambon tussig..... Han vet inte om det är magsjuka.... HUGA!! det vill jag INTE ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards