Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Nytt år!

Av livetsprovning - 2 januari 2013 14:11

Ja nu har vi vänt blad till 2013....


Jag hoppas och vill tro att det blir ett bättre år!


Men det började inte så bra.....


Vi va hos svägerskan på julafton.... När vi hade varit där et tag och när vi skulle äta så märkte jag att hon va inte riktigt "sig själv".....

Då visade det sig att hon inte hade varit så himla pigg i magen..... Och hade väl kräkts nångång oxå.....


Och vi visste inget.... !


Hade man vetat så hade man ju kunnat väla om man ville ta den risken....


På annandag tror jag att det drog igång för sambon och även för systersonen....

Sambon har varit så himla dårlig i magen och har haft feber ALLT har åkte som en raket igenom magen på han...

Men dock så har han inte kräkts,men har mått tjyvens.... Och det är klart man misster mycke vätska och salter när det är så där....


Och i dag är det onsdag efter nyår och han verkar inte vara 100 än!


Jag har spritat och tvättat händerna,bytt handukar och försökt hållit mig ifrån honom,men igår så började jag oxå bli lite bubblig i magen och är öm och mår lite halv illa.....

Jag vill inte ha ,agsjuka eller vad det nu är! Det är ju inge längesen jag hade de!


Sen som priken över iet så skulle jag tända upp i pannan på nyårsaftons förmiddag.....Vad händer då?


PANG så hade jag ryggskott! :-(


Så nu går jag runt lite halvkrokig.... Det värsta med det hela är ju att man spänner andra delar av kroppen så man blir ju så himla trött! Jag har peppar peppar inte behövt mer än alvedon,visserligen hjälper det ju egentligen inget... Men när mangen är lite halvkass så törs jag inte proppa i nått annat....


Klev upp i morse och ringde till kiropraktorn,och jag tror att jag väckte henne! :-)  Så hon ringde upp senare och jag fick en tid i kväll 18.30! Hoppas verkligen att hon får till de!


Sen blir det jag som måste försöka bygga upp ryggen lite mer! Konstigt nog så har jag ju klarat mig rätt så bra ändå dom senaste 10 åren.... För innan jag gick in i väggen tränade jag 3-4 gånger i veckan,styrketräning. Men det kanske är det som har gjort det?!


Bröstryggen har jag lyckats hållit i chack nu mer träning med gummistropp,helt bra är den inte men hon får väl göra en knyck där med....


Har ju egentligen inte råd med att fara och "springa" där med henne,men vad gör man?


Jag hoppas verkligen att det är min IBS som spökar och inte nån magsjuka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards