Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Roligt!

Av livetsprovning - 11 juni 2011 21:35

Att se att det är in några här på min blogg fast det har varit så tyst!


Har hänt en del sen sisst!


Jag skulle skriva sisst om att jag hade varit på veteranbilsträff, men det blev inte av... Men jag gör det nu!   


Har som sagt varit på träff på Bergsåker! Pappa bestämmde att han inte skulle ha med sin Pontiac pga. risk för regn, så han och brorsan åkte "vanlig" bil....

Jag och sambon åkte i "pärlan". Strax innan vi va framme så bytte vi så pappa åkte med mig in så han slapp gå så långt. Det resulterade i att "pärlan" fick stå på "gräddhyllan", Nära säljarna och visa upp sig! Det va kul!


 

Vi strosade runt och kollade på vad säljarna hade att erbjuda.... När vi hade tagit hälften så dukade vi upp med campingbordet och campingväskan dukades upp för en fika i det fina vädret! Men vi fuskade lite och hade kylväskan med oxå, för att ha mackorna och lite kall dricka i...


 


Sedan jag skrev sisst så känns det som om jag har haft nått varje dag.... Är det inte stategerna så är det samtal eller så är det projekt här hemma som jag försöker avsluta....Har bla. satt all blomplant så nu står den och gonar sig bakom några fönster mot garageväggen, för att växa på sig... Dom va så små och peckliga...

Har även fått en paprika och pirri pirri som jag har planterat om.... Får se om det blir nått.... Har lagt salladsfrö i lite vatten som ska få gro som jag tänkte sätta i blomlådor och ha bakom fönstren.


Vi har haft så varmt nu i flera dagar... Inget gott som har nått ont med sig.... Jag gillar värmen, men i natt regnade det så det har varit så fuktigt och jobbigt i dag. Gick och lade mig för att vila en stund... Men grannens hund skällde oavbrutet så nån direkt vila blev det inte... Kände mig så konstigt efter den vilan... Ungeför som om jag va full.... Men efter några glas vatten och middag så blev det bättre...


Har gjort klart 2 st kort.... Men skulle ha gjort fler... Fick en påse med innehåll till kort när hobbygruppen var här och av det materialet så ska man göra kort, men jag har "bara" fått till 2.... Avslutade det sissta idag... Det va rätt lite saker med att dekorera med, men det är ju oxå en utmaning!   

I morgon ska vi ha termins avslutning, så då ska vi visa upp våra alster...

Så i morgon blir det att åka till Ösd...

Ska göra en avstickare på vägen dit och kolla om det fins surfinior.... Jag har varit på alla växthus här omkring och endel va glesa och endel hade knappt kommit upp ur krukorna....

Så jag hoppas på tur! Dom ska jag ha hängandes på bron.


Näe nu ska jag slå in några paket... Vi ska ha "paketspelet" på avslutningen, så nu ska jag slå in dom som jag ska bidra med!   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards