Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Vilken vecka!!!

Av livetsprovning - 17 juli 2011 15:34

Ja det är helt ooootroligt vad den har gått fort!


Har varit till strategerna, hem till mor och far och hämtat "pärlan" ..

Och sedan fyllde sambon 40 år igår,så det har varit fix inför det.... Fast han inte ville ha nått kalas...


Så det har varit lite städ, gjort  kort till honom bakat tårta.... Ja lite av varje....



 


 

Igår så skulle jag överaska honom, med en resa till Sundsvall, för där skulle det vara classic car i helgen, så jag tänkte det blir väl perfekt att få gå på det och kolla in alla bilarna + att åka dit i en bil som passar....



 


Men till saken hör att han va tussig i 2 dagar innan, och inte va det bättre denna dag..... Fick upp honom till slut och stoppade i honom 2 alvedon...


Men vi kom iväg sent..... Så när vi nådde Sundsvall så började det mörkna på himmeln... Jag trodde att det skulle vara på bergsåkers travbana men det var i Selånger... Jaja det är markant liten skillnad, men den som inte känner till vart det ligger och att man ska svänga lite till i en rondell så blir det en väääldigt stooor skillnad!

Så när vi kom till travet fanns där inte en käft!!  Helt otroligt tänkte jag för dom skulle ju ändå hålla på i 2 timmar till....

Under tiden ringer jag min svägerska och hon läser i tidningen att jo... det skulle vara då....

När vi sitter där så öppnar sig formligen himmeln....... Regnet strilar och det börjar läka in i listerna vid framrutan....  TOPPEN!!

Vi åker lite besvikna därifrån och när vi kommer till rondellen så ser vi bilar komma från ett annat håll så vi styr kosan dit.....

Men det gick ju inte att gå runt då, och dom flesta åkte hem när vi kom..... Eftersom att det regnade....


Men då hade jag ett trumfkort kvar...... Att vi skulle gå på railway saloon och äta.... Vi va in på rusta+ plantagen först för att kolla efter regnskydd till hamocken, men det fanns inga.....


Så vi rullade vidare in mot stan för att äta en bit mat......

När vi kommer dit så är det STÄNGT!!!


Gissa om humöret va på topp??!!


Då va det 2,5 timme kvar till kortegen skulle gå och sedan skulle det vara uppställning av alla veteranbilar..... Men vem orkar vänta på det,med en sambo som är så hängig, så han bara vill hem.....


Så vi handlade lite gott för att äta sen framför tv:n och sedan stannade vi i Stöde för att äta hamburgare.... För då vet man vad man får sa sambon.....


På vägen hem sen så började oljemätaren bete sig konstigt.... Stickan lixom gungade vilket den aldrig har gjort förr.... Dessutom va trycket lägre än vanligt.... Stannade för att kolla..... JUPP!! 

Ingen olja.......

Det hade väl varit fin avslutning på dagen med en motor som hade skurit??


Helt OTROLIGT vilken dag......


Ja han lär ju sent glömma sin 40-års dag......


Idag har den varit bättre iallafall........


Jag bjöd hit hans syster,syskonbarn och mor och far på fika!

Hans föräldrar har inte varit här sedan dom flyttade och det är ett år sedan....

Så det har varit en rolig och trevlig dag!


Det va oxå en av överraskingarna som han fick..... Och det va den som bäst att genomföra utan trubbel......


JO!! i fredags va det hit en fotograf och tog bildet på det man ville.... Gratis....

Jag såg lappen för sent så anmälan hade redan gått ut, men sambon känner honom så han fixade så dom skulle komma.... Jag hade tänkt att det skulle vara kul att ta kort på "pärlan" för det är ju en viss skilland att ta med en fotografs kamera än med den man tar kort med själv....

Så kom jag på att då ska vi även ta familjefoto... För det gör man ju inte ofta....


Sagt och gjort.... Ut och putsade på bilen.... Vad händer strax innan dom kommer..? Jo men visst regn.....

Men det kom bara en litebn skvätt, så det va bara att torka av soffan där vi skulle sitta och hoppas på att bilderna blir bra.... Det kommer att bli visning på alla som har varit med här på byn och sedan så får man en förstorning och resten av bilderna på en cd skiva! Så det ska bli kul och se hur dom blev!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards