Alla inlägg under juli 2011

Av livetsprovning - 21 juli 2011 20:57

Ja huga vilka dagar det har varit......


Helt matt och orkeslös.......

Skakade invändigt..... Känns ungefär som om när man har varit ute i kylan och frysit så att man skakar men man går inte in ändå.... Och när man väl kommer in så kan man inte sluta skaka.... Ungefär så känns det.....


Det va rätt längesen jag va så totalt utmattad....


Så på tisdagen när jag skulle till strategerna så fick sambon köra mig.... Det gick bara inte.... Dit kanske det hade gått,men då hade jag inte tagit mig hem...


Har hållit på att tag och förberett för att ha loppis här hemma..... Men va beredd på att kassta "in handuken" För det funkar ju inte och ha nått sånt när man är så utmattad... Men som tur är så har jag knåpat med det ett bra tag, så det har inte blivit nån stress, och sen har jag haft god hjälp....


Vi har satt upp 2 st partytält, med tanke på att det verkar som om att det ska bli regn i helgen.... Vi får hoppas att dom står kvar... Sambon har satt fast dom med buntband i hängrännan, så att dom inte ska blåsa iväg....


 


I helgen som va när svärföräldrarna va här så hittade vi mogna hallon i "trädgårds hallon busken" MUMS!!!  Det lönade sig tydligen att man gödslade dom i höstas..  


 

 


Regnet har vräkt ner här, dom dagarna när jag låg.... Sambon ringde in och skojade att snart måste du komma ut och "länspumpa" där du har din bil.....


 

Så sant!  Som tur va så lade vi på lakan och sedan bressening innan allt det här kom.... Annars så hade det nog kommit in endel .... 

Av livetsprovning - 17 juli 2011 15:34

Ja det är helt ooootroligt vad den har gått fort!


Har varit till strategerna, hem till mor och far och hämtat "pärlan" ..

Och sedan fyllde sambon 40 år igår,så det har varit fix inför det.... Fast han inte ville ha nått kalas...


Så det har varit lite städ, gjort  kort till honom bakat tårta.... Ja lite av varje....



 


 

Igår så skulle jag överaska honom, med en resa till Sundsvall, för där skulle det vara classic car i helgen, så jag tänkte det blir väl perfekt att få gå på det och kolla in alla bilarna + att åka dit i en bil som passar....



 


Men till saken hör att han va tussig i 2 dagar innan, och inte va det bättre denna dag..... Fick upp honom till slut och stoppade i honom 2 alvedon...


Men vi kom iväg sent..... Så när vi nådde Sundsvall så började det mörkna på himmeln... Jag trodde att det skulle vara på bergsåkers travbana men det var i Selånger... Jaja det är markant liten skillnad, men den som inte känner till vart det ligger och att man ska svänga lite till i en rondell så blir det en väääldigt stooor skillnad!

Så när vi kom till travet fanns där inte en käft!!  Helt otroligt tänkte jag för dom skulle ju ändå hålla på i 2 timmar till....

Under tiden ringer jag min svägerska och hon läser i tidningen att jo... det skulle vara då....

När vi sitter där så öppnar sig formligen himmeln....... Regnet strilar och det börjar läka in i listerna vid framrutan....  TOPPEN!!

Vi åker lite besvikna därifrån och när vi kommer till rondellen så ser vi bilar komma från ett annat håll så vi styr kosan dit.....

Men det gick ju inte att gå runt då, och dom flesta åkte hem när vi kom..... Eftersom att det regnade....


Men då hade jag ett trumfkort kvar...... Att vi skulle gå på railway saloon och äta.... Vi va in på rusta+ plantagen först för att kolla efter regnskydd till hamocken, men det fanns inga.....


Så vi rullade vidare in mot stan för att äta en bit mat......

När vi kommer dit så är det STÄNGT!!!


Gissa om humöret va på topp??!!


Då va det 2,5 timme kvar till kortegen skulle gå och sedan skulle det vara uppställning av alla veteranbilar..... Men vem orkar vänta på det,med en sambo som är så hängig, så han bara vill hem.....


Så vi handlade lite gott för att äta sen framför tv:n och sedan stannade vi i Stöde för att äta hamburgare.... För då vet man vad man får sa sambon.....


På vägen hem sen så började oljemätaren bete sig konstigt.... Stickan lixom gungade vilket den aldrig har gjort förr.... Dessutom va trycket lägre än vanligt.... Stannade för att kolla..... JUPP!! 

Ingen olja.......

Det hade väl varit fin avslutning på dagen med en motor som hade skurit??


Helt OTROLIGT vilken dag......


Ja han lär ju sent glömma sin 40-års dag......


Idag har den varit bättre iallafall........


Jag bjöd hit hans syster,syskonbarn och mor och far på fika!

Hans föräldrar har inte varit här sedan dom flyttade och det är ett år sedan....

Så det har varit en rolig och trevlig dag!


Det va oxå en av överraskingarna som han fick..... Och det va den som bäst att genomföra utan trubbel......


JO!! i fredags va det hit en fotograf och tog bildet på det man ville.... Gratis....

Jag såg lappen för sent så anmälan hade redan gått ut, men sambon känner honom så han fixade så dom skulle komma.... Jag hade tänkt att det skulle vara kul att ta kort på "pärlan" för det är ju en viss skilland att ta med en fotografs kamera än med den man tar kort med själv....

Så kom jag på att då ska vi även ta familjefoto... För det gör man ju inte ofta....


Sagt och gjort.... Ut och putsade på bilen.... Vad händer strax innan dom kommer..? Jo men visst regn.....

Men det kom bara en litebn skvätt, så det va bara att torka av soffan där vi skulle sitta och hoppas på att bilderna blir bra.... Det kommer att bli visning på alla som har varit med här på byn och sedan så får man en förstorning och resten av bilderna på en cd skiva! Så det ska bli kul och se hur dom blev!


 

Av livetsprovning - 12 juli 2011 09:21

Ja faktiskt!!!!   


Det känns så skönt att jag känner mig piggare!!

Måtte det hålla i sig!


Har dragit ner på tabletterna ytterligare så nu tar jag morgon och kväll..... Men har starka funderingar på att ta bort kvällstabletten, för varför ska jag ha den när jag ändå ska sova? För sova det kan jag. Eller så kommer jag att ta den tidigare på dagen för det är ju då som jag är igång och skulle behöva tabletterna....


Men iallafall så känns det bättre!

Har knåpat här hemma med lite av varje..... Ska försöka få till en loppis nån helg framöver här på gården, för att bli av med lite saker som vi har.... Blir ju lite när man flyttar ihop, saker som blir över...... Så nu är det mesta i sommar stugan så det är bara att ställa upp partytältet och fram med nått bord... Och göra skylltar såklart!!


Hela förra veckan gick jag och väntade på att höra nått från företagsstrategerna, men icke....För den jag har är på semester och dom skulle skicka ut kallelser så att det skulle komma förra veckan..... Blir ju nervös!! Vill inte för allt i världen att det ska börja krångla med ersättningen.....

Ringde dit och då visade sig att dom hade ringt runt och sms:at... men inte till mig....Tydligen så hon som är ersättare är bara där 1g i veckan för hon jobbar i Östersund annars.... Men idag kl 13 ska jag dit.... Får se vad dom säger.....

Det lär ju inte hända så himla mycket på den fronten när alla har semester....

Att söka en plats för att arbetsträna på är väl nästan lönlöst..... Sverige stannar lixom när det är semester....


Näe nu ska jag knåpa vidare med lite kort som jag håller på och gör klara.....

Av livetsprovning - 8 juli 2011 09:16

Ja det är det väl många som tycker.....


I helgen som va så var jag med 2 st vänner till Leksand på hobbymässa....

HO HO va med grejjer.....

Det va 4 gången vi är det... Man kan säga att det är årets höjdpunkt!


Med hem kom det givitvis en massa roligt.... Men den grejjen som jag tror blir roligast bara man lär sig den är en  silhoutte även kallad sillen...

Med den kan man skära ut grejjer både på papper och vinyl.... Så nu kan jag göra egna dekaler till bilar eller skriva sånna där texter att sätta på väggen, eller göra modeller eller texter för att sedan sätta på tröjor. Va in på nätet och kollade vad som fanns för modeller att köpa till.... MASSOR vill jag lova.


Armarna hänger med....   


Har försökt dragit ner på tabletterna... Så nu tar jag dom 3 ggr om dagen.... Har en fundering på att ha slutat med dom till jag ska till läkaren den 22/7. Men samtidigt är jag lite kluven, jag vill jun inte att det ska bli värre bara för att jag vill vara "ren" till jag ska till doktorn... Med ren menar jag att jag ska ha slutat med mina alvedon och få se hur det funkar, om hon kan tipsa om nått annat....

För levern tar tydligen mycket stryk av alvedon....


Sedan har jag börjat sova med en specialhandske som jag köpte när jag opererade handen, för att se om det blir bättre i händerna och handlederna...

Stela är som och dom känns svullna. Men värken håller sig i schack, så nu kan jag lixom vara glad och vara mig själv. Men helst skulle jag vilja att den försvann helt.

Idag kommer mamma och syrran hit och ska hälsa på, så det blir kul!

Kanske vi kan sitta i hamocken som vi monterade igår,som vi fick ifrån svärföräldrarna när vi va dit med veden....

Vi monterade den och jag satt där och myste igår och minns när man va liten och man låg i hamocken och läste kalle anka....   

Började att plocka runt lite utanför sommarstugan, jox som inte har blivit att man har tagit reda på.... Sambon flyttade på ett par högtalare och vips så va det massor med getingar.....Tydligen hade dom bo i högtalaren.... Sen surrade dom hela dan runt där, så det va omöjligt att vara där....

Men på kvällen va det lugnare, så jag hoppas att dom flyttade låååångt bort....


Upptäckte ett annat bo på balkongen, stooort! Blir nog att hänga dit lite lacknafta,som aticimex rekommenderar, så kanske man blir av med dom med.

Vill inte ha pälsängel här i huset! Undrar hur det ser ut på vinden.... HUGA!


Nog om detta,nu ska jag gå ut och kolla hur mina tomater mår.

Ovido - Quiz & Flashcards