Alla inlägg den 17 maj 2011

Av livetsprovning - 17 maj 2011 19:10

Ja idag fick jag nog.....

Ringde till HC för att få en tid.... Men "min" läkare han är på sjukhuset och förkovrar sig så det blev en annan...

Inte för att det är direkt "akut" men efter att ha haft ont nu i ca 14 dagar eller vad det nu är så är jag LESS!!

Så idag är det oxå värk.... "Känner" inte igen mina händer lixom... Pekfingrarna värker och känns stela, det känns konstigt att sitta här nu och skriva....

Tumgreppet värker.... att ligga och läsa en tidning är så utröttande för tummen....

FATTAR INTE!


Men men nu fick jag en tid på tisdag.... Om en vecka.... Det är väl bara att bita ihop.... Har hitentills bara tagit alvedon.... Ja ibland dexofen, men det va lönlöst... Hjälpte lika dåligt som alvedon...

Så nu vill jag ha nått annat!

Ska man ha den här värken nu då resten av livet?

Räcker det inte med att man är orkeslös?

Men ME= kroniskttrötthets syndrom ger mycket värk, och om det är det jag har så är det väl bara att köpa läget att det har blivit så att jag även har värk nu då...


Har knåpat här hemma idag... Tog värktabletter och sedan dammsög jag och dammtorkade lite... Men det känns lite tröstlöst... För vår gård ser ut som en lervälling just nu, så jag vet att inom nån dag så ser det väl likadant ut igen...


Regnat har det gjort till och från idag med.... Håller det på så här så blir det nog till att köpa några lass med grus.... Har man otur så kan det ju bli regn hela sommaren.... Då blir jag galen om vi inte har fått hit grus... Men det är ju inte bara att ringa och dom kommer.... Man ska ju ha pengar till det oxå...


Näe nu ska jag gå igenom en del gammla tidningar som är kvar.....

Ovido - Quiz & Flashcards