Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Trött......

Av livetsprovning - 20 juli 2012 20:49

Ja jag är tröttare än "normalt"......


Har fått gå och vila och sova på dan..... Vet inte om det har med operationen att göra för det är ju trotts allt "bara" en månad sen eller om det har med att levaxinet är för lågt....


Det som är konstigt efter operatonen är att det bränner och gör SKIT ONT på både höger och vänster sida om ärret. ca 5-7 cm från ärret.... Knänns som om nått skulle ha vuxit fast.....


Imorse så hade jag varit på toa och skulle gå och lägga mig en stund igen och tänkte att jag skulle ligga på vänster sida.... "slängde" mig ner i sängen..... HUA vad det gjorde ONT!!!

Framför allt på vänster sida där är det värst! Kan inte sitta och sträcka mig efter nått lite åt sidan tex....

Men jag hoppas att det har att göra med att dom har skurit av nerver....


Nu i några dagar så har jag varit hemma hos mor och far..... Och jag har varit barnvakt åt småflickorna, mamma och jag hjälptes åt.... Full fart!

Men det har gått bra! dom har varit så snälla!!

En dag for syrran och jag till svensta och hade dom med,vi va och fikade..... Mysigt!

Johanna är så rolig! Hon verkar gilla mig! Och jag gillar henne!!


Idag for hon och hade ficklampan och på den finns det en visselpipa..... Jag gjorde först och sedan provade hon..... så höll vi på en stund.... Och när hon väl fick fram första lilla pipet,så sken hon upp som en sol!!

Sedan så blåste hon på rätt så bra!

När mamma och pappa kom hem så visade vi vilka färdigheter hon hade lärt sig!   

Pappa hade hållit på och försökt att lära henne men det hade inte gått.... men nu kan hon!


Vov vov säger hon om kaxa.....


Om man säger goddag.... Då kommer hon och sträcker fram sin lilla hand och så nickar hon.....

Igår va det lite bättre väder och då fick Johanna göra det hon gillar bäst!

Att ösa vatten..... Mamma och pappa har en avkapad tunna som ligger på platten på backen,och där va hon....

JISSES va blöt hon va! Det klaffsade om skorna när hon gick.....

Moster va framme med kameran...... Kort kommer sen...Har ingen kamera kabel med nu....


Mathilda hon har snackat på sitt egna lilla vis..... Och varit så glad.... Att hon skulle vara så mammasjuk som Camilla sa det märktes inte av! Hon har fått börja provsmaka mat... Vilka grimaser hon gjorde!

Hon har en tuppkam av hår.... Allt hår runt om är kort men mitt uppe på huvudet är det minst 10 cm långt....

Det ser för roligt ut!


Det har varit full upp......

Men i morgon styr jag kosan hemmåt.... Ska vila upp mig....    


Det känns mer i armarna nu... Men det har konstigt nog hållit sig lugnt efter operationen......??

Varför då lixom?

Men antagligen så tror jag att det är kroppens sätt att säga att nu är det för mycket....

Och nu har jag ju varit här hemma och haft fullt upp och lite vila...


Men det har varit en kärt "fullt upp" ....


Tänk när dom blir så stora så dom ska åka och hälsa på moster och vi ska baka och grejja!

Eller när vi ska sitta och pyssla och måla!..... Moster kan inte bärga sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards