Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

sjukstuga

Av livetsprovning - 5 maj 2013 20:32

Hela denna vecka har bonussonen varit hemma från skolan pga en hemsk hosta och feber...


Till slut så blev det slut på den host medicin som vi hade kvar sen förra gången åt honom och jag tyckte att det lät rossligt i hans bröst,så jag ringde till slut och bokade ett läkarbesök...

Men tydligen så var det en "vanlig" förkylning... Men han är fortfarande hängig och äter så himla dårligt och hostar som en tok....
Febern har lugnat ner sig...


Men så igår började sambon att bli kurig och fick feber och började hosta lite,men inte alls som sonen...


Så idag så har jag letat efter almonackan från 2003 i sommarstugan..... Visst att jag hade en låda med en massa papper och foton i...Men när jag fick framden så va det ingen almonacka där inte....

Fortsatte här inne och kollade i en låda där jag har en massa gamla papper... Men inte där heller.....

Så nu börjar det bli snart uttömt på ställen där jag kan leta....

Har hittat dom flesta från slutet av nottiotalet och sedan 2004 0ch 2005.... Men inte 2003...

Men jag tänkte det att hittar jag den inte så kanske jag kan ringa till hälsocentralen som jag gick på då för att få ett utdrag ur journalen om jag hade varit dit nått.....


När jag satt vid köksbordet så kommer sambon in i från vardagsrummet med filten runt sig och sätter sig och tar febern.... Vi små pratar lite och han har 40,1 i feber.... Så ser jag att han blir vitt i ansiktet och ser allmänt dårlig ut och svarar inte på tilltal och sedan börjar han krampa och rycka..... rusar runt bordet och får tag i honom och håller i han och han är skållhet!

Som tur va så stod det en tillbringare med vatten på bordet så jag fick tag i den och fick upp lite vatten och kunde badda honom,så han piggnade till lite.... Ryckte av honom kläderna på överkroppen och fick tag i en kökshanduk och baddade/torkade honom med kallt vatten.....


Trodde jag skulle behöva lägga ner honom på golvet och få upp benen innan han skulle vakna till,men jag slapp det...


TUR ändå att man är så van med kramper och dyl från jobbet... Så man har sett det mesta.... Men inte att han skulle krampa.... Undrar om det är vanligt att man kan få det som vuxen?

Men det är klart han är ju en lågtempare annars.... 36,5 brukar han ju ha.... Men otäckt va det.... Undrar om man törs lämna honom ensammen i morgon när jag jobbar.....


Näe nu ska jag gå och kolla vad han pysslar med.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards