Alla inlägg den 16 maj 2013

Av livetsprovning - 16 maj 2013 19:04

Igår hade jag en sämre dag med värken.... När jag låg och vilade så malde det i benen så till slut gav jag upp....


Idag så stod det tippa test på schemat....


Det är ett test man gör hos sjukgymnaten... Det är 9 del moment som man ska klara av.... Bla

*gå under 5 min i sin egen takt

*gå så fort som möjligt en bestämd sträcka

*kliva upp och ner på en pall under 2 min

*gå i en trapp i 1 min

*rita cirklar på en tavla så länge som man orkar med armarna rakt ut framför sig

*lyfta en vikt som man själv bestämmer vikten på(fanns 4 st att välja på) up och ner på 2 st hyllor.

*lyfta en back med vikter i upp och ner från ett bord och böja på benen.

*kolla hur mycket man kunde trycka i vikt på en mätare.


Men vad var det mer då? det ska ju vara 1 till....?


Ja ja.. det gick ju ungefär som väntat ....


Jag klarade ju av det men dock va väl inte resultat direkt nå positiv... Men en sak va positivt och det var att jag inte hade överskattat min förmåga...Jag vet att jag har det så här och la inte i för mycket viker annat än att jag klarade av det...


Började känna mig slut i kroppen redan när jag började med promenaden....   

Så när jag va klar och skulle hem så va jag så slut i kroppen...


Tankade bilen och skynade mig in på affären och handlade lite mjölk och sedan åkte jag raka spåret hem och la mig framför tv:n orolig,skakis ungefär som mjölksyra...

Lyckades till slut somna.....


Nu känner jag mig matt, utpumpad...


I morgon ska jag ju arbetssträna....Men vi får se hur jag är i morgonbitti...


Förkylningen håller i sig,men jag har dock inte ont i halsen eller så längre...Men täppt i näsan...

Ovido - Quiz & Flashcards