Alla inlägg den 21 maj 2013

Av livetsprovning - 21 maj 2013 16:25

Har glömt att skriva om det som "hände" i söndags......


Sambon och jag sitter och pratar om lite av varje....

Så säger han plötsligt.....

Har jag sagt att jag ska börja jobba i morgon??


Näe det hade han INTE talat om!!!


Tydligen så ska han få vara på ett ställe där han tidigare har haft praktik...... Tydligen så var det en "anställning".

Eller lönebidrag eller vad det kallas.... Att den som antäller får visst mycket betalt för att dom antäller och resten får den som antäller betala.....


Helt OTROLIGT!


Känns så skönt både för honom och för vår ekonomi!

Även om det är 50% så är det ju jättebra!!


Idag kom det papper från arbetsförmedlingen....... Och då knöt det sig lite i min mage.......

För där stod det att det va en anordning inom fas 3 och att han EV kunde få aktivitetsstöd och det är försäkringskassan som beslutar om det...... Men att det va en inriktning mot anställning.....

Han har ju redan förbrukat sina dagar så nått aktivitetsstöd kan han inte få..... Men det borde ju arbetsförmedlingen veta vid det här laget så mycket strul som det va när det hände!!


Så jag hoppas att det är sant! Visserligen va det 3 mån men ändå!!!


Sambon va lite fundersam på varför han skulle få en anställning där,men det behöver han ju inte fundera på,vem vet han som äger det kanske har planer som inte vi vet om..... Som egen företagare så lär man ju inte anställa nån för att vara snäll.... Utan han har nog funderingar på att utöka eller nått....


Så jag håller verkligen tummarna!! Måtte det vara en anställning så han får några kronor,för hans egen skull,så han känner att han oxå har pengar och kan göra saker.... SINA EGNA!


Äntligen så skiner solen lite på oss...... Måtte det vara sant och att det inte blir avslag från FK.......

För i såfall så kommer han ju vara där utan att få ett öre.....

Ovido - Quiz & Flashcards