Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Semester....

Av livetsprovning - 16 juli 2013 15:23

Ja nu kan man säga att man har "semester"   


Har även tagit semester från att uppdatera.....


Men det är väl för att det händer inte så himla mycket.... Jo det händer saker,men ibland är det skönt att låta bli att skriva....Livet är sig likt lixom,så till slut känns det nästan tjatigt att skriva....


Har varit barnvakt åt syrrans små flickor..... Gick jättebra! Fast jag hade värk den helgen så jag trodde att jag skulle gå åt..... Till slut fick jag ta en tradolan av pappa för att överhuvudtaget få sova nånting....


Nu är träningen hos sjukgymnasten riktigt igång.... Tränar 2 gånger i veckan.... Små små rörelser....

"rodd", "skidstakning" ,gå på gåband i 2-3 minuter,bänkpress och några små små övningar på mattan....

Den känns nästan "löjligt" små,men tydligen så tar det på kroppen för endel gånger är jag helt skakis när jag åker därifårn,andra dagar går det bättre....


Idag fyller sambon år.... Var helt säker på att det var i morgon.... Men när han ringde till sin syrra och skulle fråga om hon kom på fika så var jag tvungen att gå och kolla i mina anteckningar.... Jo men visst det är i dag!!

Han tog det inte så "hårt" vi brukar inte ha något storslaget,men jag hade tänkt att han skulle få fika på säng iallafall.... Men han får väl det i morgon istället då!   


Känner mig lyckligt "nykär" har fått tillbaka min "gamla" sambo...Han börjar likna sig själv mer och mer!

Det är så skönt att se att han blir sig själv,men vissa dagar ser man på honom att han är så slut,stackarn.

Men medicinen han fick nu sisst cymbalta,den va räddningen! Dyr var den,men ack så värt pengarna!!

Skulle ha kunnat betala det dubbla om man hade vetat resultatet!!


Var rädd ett tag innan det började vända att det inte denna heller skulle hjälpa,för han hade ju provat 2 st olika före denna!

Jag är så glad och tacksam att jag "bet ihop" och kämpade och inte tog mitt pick och pack och flyttade, även om det var nära många gånger.....

Det är ju rena undret att man har orkat den här vintern som har varit eller året rättare sagt.... Att man kom igenom på andra sidan i någorlunda helt skick....Att man har orkat....


Nu när det har vänt så är det nästan att man har glömt hur det har varit.... Men det är ju samtidigt bra,varför ska man älta det som har varit? Försöker njuta här och nu varje gång han kommer och kramar mig eller när han bara stryker mig över ryggen.......  


Så idag har jag bakat marängtårta som nu står i frysen,så att det ska bli lättare att få av den från bakplåtspapperet, och på den ska det vara grädde och jordgubbar MUMS!

Sedan slängde jag ihop snickerskaka,den är ju så smidig att göra,man behöver ju ingen ugn!


Näe nu ska jag plocka ihop lite här...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards