Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Påsken.

Av livetsprovning - 11 april 2012 13:56

Ja nu har den passerat med raketfart känns det som!


Va hemma hos mor och far och där va syrran med sin lilla familj,så det blev en hel del spring efter Johanna!   

Hon och jag botaniserade i mammas/mormors köksskåp.....Mathilda va så känslig.... Hade man henne i famn en stund så kände hon direkt att det där är inte mamma.... Men senare på helgen gick det bättre!   

Hon hade en lustig gråt.... Lite gällt och ynkligt lixom...


Dom hade tänkt att åka iväg och grilla korv ute någonstanns i ett vindskydd,men dom som va närmast att ta sig till va det fortfarande för mycket snö vid så det skulle vara omöjligt att få med barnvagnen...

Så det slutade med att vi grillade korv uppe på gården där pappa brukar elda ris och dyl.


Värken har hållit sig i chack i helgen och det har varit så skönt!


Igår va jag på mitt första samtal..... Huga va jobbigt det va/är. Så nu ska jag få gå där 1 gång i veckan 8-10 gånger kanske fler...

Någon läkare har inte ringt än... Men nu verkar det som om jag klarar mig utan dom där starkaste pillerna....

Men något för sömnen ska jag gå in på nätet och fylla i att jag vill ha...


För än är sömnen hackig.... Och det är klart nu har väl kroppen vant sig med den lilla sömnen jag fick förut. Men sen har ju sömnen varit ett krångel i många år...


Idag va jag till sjukgymnasten...Och tydligen så va/är jag så bra så jag behöver inte akupunktur... Utan vi/jag ska få igång de med träning.....

Men vi har börjat på en nivå som jag klarar av,även om det känns ynkligt.... Sedan ska det ökas på succesivt...

Känns som om att det är mycket nu....


Jag ska även lära mig att hitta min stopp knapp.... Ja någon sådan tror jag att jag aldrig har haft inte ens när jag va barn!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards