Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Städning.... Motorsåg....Arbetsförmedlingen

Av livetsprovning - 16 april 2012 10:47

Städningen ute forsätter så sakteliga......

Tog väl ca 1 meter till av rundeln ute här igår.... Tänkte att jag kanske,kanske kan få den klar idag....

Det ska ju bli snö.... Idag är det bara 4 grader varmt oxå.... Så det lär nog komma lite vitt...

Det "hänger i luften"


Igår va vi på vattenmöte... Eftersom att vi delar vatyten med endel så är det en förening och då ska det vara möte 1 gång/år..... Tanten som va va hos är väl ja vad ska man tro 85 år.... Ifjol hade hon bakat 19 olika sorters kakor....

iår va kanske det lite mindre... Men alla gånger 10-12 olika va det denna gång....

Helt otroligt!


När vi skulle gå därifrån så hittade sambon en plånbok som det visade sig tillhöra en av dom som va med....

Så vi knatade hem till honom,men han va inte hemma så vi släppte in den genom brevinkasstet.... Han blir nog brydd när han hittar plånkan där!    


Väl hemma så va jag ute och grejjade lite och när jag kom in så såg jag att mamma hade ringt och att hon hade lämnat ett meddelnade,men jag tänkte att jag ringer henne lite senare.... Så ringer hon upp igen....

Då har brorsan kapat sig i benet med motorsågen   IGEN!

Ja igen.... Sisst va det på framsidan av benet,men denna gång va det på vaden... Han och pappa skulle ta reda på tallarna som hade ramlat inne hos grannen när det va stormen i vinter och så råkade sågen "slinta" mot en gren och då blev det ett tvärkasst på sågen och den åkte in i hans ben....

Men tydligen så hade det gått skapligt bra,men det va in i muskeln... Så han hade fått åkt ner på operation men han hade aldrig blivit sövd.... Men han blev kvar för observation,för tydligen hade han förhöjt blodtryck.... Men vem skulle inte ha de efter att han kört in en motorsåg i benet för andra gången?


När jag pratade med brorsan så sa han ...Att det ironiska i det hela är att det är exakt på dagen 7 år sedan han gjorde det sisst... den 15 april....

Då va det oxå helg.... Jag va med den gången,och jag kan säga att jag alltid har haft respekt för motorsåg,men nu är jag nog mer rädd att det ska hända något när någon håller på med en såg....


Idag har jag även ringt till arbetsförmedlingen,för idag ska jag tydligen vara 25% arbetsför....?

Enligt läkaren när jag va till honom sisst så hade FK hör at sig till honom att det va tvunget att finnas en "plan".

Den "planen" är: att idag är jag 25 % frisk oavsett hur jag mår då....?


Ska till arbetsförmedlingen på onsdag och då får jag reda på hur det ska bli med ersättningen,för man kan tydlingen inte vara 25% frisk och resten sjuk och vara inskriven där... Men han skrev in mig och ska antagligen sätta mig i ett "program" för att kolla läget och hur mycket arbetsförmåga jag har.... Detta har jag gjort innan det blev som det blev i kotober så det är inget jag oroar mig för.... men ha skulle kolla upp allt och så fick jag reda på på onsdag... Det är ju dit jag ska ringa när jag inte är sjukskriven längre,men tydligen så blir det krångel när jag inte är 100% "frisk" Ja,ja bara jag får någon slags ersättning,om det blir a-kassa eller aktivitesstöd eller vad det nu blir... För utan pengar kan jag ju inte vara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards