Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Mötet i går.....

Av livetsprovning - 9 november 2011 15:55

Ja det gick väl bra....


Tydligen så ska det "vara tryggare" för mig att det är anordnare på kommunen som fixar platsen som man ska arbetsträna på.....

För då ska jag även "ha dom bakom min rygg" så att det är fler som ska se till att det funkar....


Ja inte vet ja.... Det jag behöver "jobba med" är att INTE göra FÖR mycket....


Som han från kommunen sa... Va mer egoistisk...


Ja där slog han ju huvet på spiken.... Jag skulle nog behöva vara det, men det är INTE jag!


Konstigt att man inte har lärt sig att vara mer det efter den resan som jag har gjort.... Ränt in i den hårda kalla väggen,bara för att man töjde och vände och vred på sig själv,för att andra ska ha det bra (dom boende) bla. men även min familj och vänner....

Och sen kommer "man ut på andra sidan" men en utmattningssydrom diagnos... Vilket innebär att det FUNKAR inte att göra för mycket varje dag... Kanske inte ens att "göra" nått varje dag.....


Men när jag väl gör nått så känns det så bra i kroppen att JAAAA jag gjorde det/klarade det och det känns fortfarande bra i kroppen!! Då tycker jag att det är så "roligt" att jag bara fortsätter och gör en sak till och kanske en till ytterliggare av bara farten, också är jag där igen....Med att göra FÖR mycket......


Men jag fick även reda på en konstig sak......... Tydligen så hade inte mina sjukanmälningar gått fram till berörda personer...... När jag skulle ha börjat arbetsträna så,blev jag ju kanon förkyld..... Ringde till stället opch talade om hur det låg till..... Ja den personen som jag inte kommer ihåg namnet på,skulle hälsa chefen.....

Så gjorde jag även veckan därpå för den där förkylningen gick ju inte över..... Samma visa tydligen igen....

Ingen hälsning gick fram......


Så då hade stället ringt till kommunen och talat om detta.... Och det är så det ska gå till egentligen att dom ringer dit när den berörda personen inte dycker upp på stället när det är sagt så..... Men nu va ju problemet att jag hade fått platsen tilldelad genom strategerna, vilka jag oxå hade gjort sjukanmälan till...... Men kommunen hade ju blivit brydd och stället där jag skulle vara på hade väl blivit ännu mer brydd....


KUL! Det känns att gå nu då på samma ställe igen och presentera sig .... Dom kommer ju tro att man är en oärlig, opålitlig människa som inte kommer när det är bestämmt......

Men jag har mina funderingar att ta upp det när jag kommer dit igen....


Sa även de till kommunen att det va konstigt,då måste det vara brist i komunikationen, för jag ringde och sjukanmälde mig! Jag är inte en sån människa som med gott samvete kan skita i att komma och att inte ringa och meddela om jag är sjuk.


Om det händer igen att jag måste ringa och sjukanmäla mig och inte chefen är där,då ska jag skriva upp namnet på den personen som tar emot min anmälan, så att man har ett namn....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards