Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Nu har det hänt IGEN... :-(

Av livetsprovning - 11 november 2011 14:52

Ja jag har gjort FÖR mycket.....


Kan inte fatta att man ska känna sig så triggad och vill bara göra mer och mer......


Jag måste va en människa som triggas av att det jag gör syns och att det blir bra och då vill jag göra bara mer som syns och så är bollen igång.....


Igår va en sån dag.... Eller rättare sagt alla dagar är så...Men vissa dagar går det bra och jag kan avbryta mig själv...


Jag hämtade ved i skottkärran, kopierade recept och va tillbaka till grannen med dom som hon ville ha igen i samma veva hämtade jag posten... Sen krattade jag och körde iväg löven.... Men då lyckades jag intala mig med att det räcker med att du kör 3 st kärror i dag så kan du ta 3 i morgon....


Sen tvättade jag och hängde tvätt, har "hittat" igen mangeln som svärmor lämnade så den använde jag och manglade lakan påslakan och örngott....


Sen på det så kom jag på att det klunde ju va kul att fixa ett kort och skicka iväg till en begivenhet som händer till helgen.... Näe inte farsdag utan nått annat... Jag visste i huvet hur jag skulle göra så det va inget "velande" med papper eller så.... Men lite bråttom vart det för att hinna till lådan innan 5....


När jag kom hem så tänkte jag... Jag "liftar" på det där kortet och gör några till när jag ändå är i farten....

Sagt och gjort..... Satte igång och knåpade med det..... Sambon knackade i väggen, för köket ligger väggi vägg med mitt pysselrum att maten va klar så jag fick göra avbrott för de.....


Sen rullade det på..... När vi skulle kolla på robinson, vad gör jag då? Jo jag sitter med min big shot (en slags mangel) och manglar ut figurer i papper..... OCH tänker - Men va bra att jag hinner göra dessa så har jag några på "lur" som jag kan ta nån annan gång när jag ska pyssla......


Behöver jag säga att jag hade svårt att somna??


Jag va så upptriggad och "på gång" så jag tänkte nästan gå ner och fortsätta för det va ju SÅ kul!


Men si då äntilgen kom förståndet tillbaka.... Nej  du ska minnsan inte gå ner och göra några kort så här mitt i natten, tog en lugnande och tillslut så somande jag...... Men då har jag drömmt så konstiga stressade drömmar..... Jag va med syrran på campingsemester och hon körde som en kråka och jag va nervös hela tiden att något skulle hända......

Så idag känner jag mig lagomt pigg..... Inte alls.....


Ändå så känns det som om jag skulle nog ha gjort det och det......


Så nu idag har jag hängt tvätt,satt på en ny maskin,hämtat ved,varit hämtat posten och varit och krattat och kört bort 3 kärror.... För det blir ju SÅ fint......Har fyllt på fågelstugan med mat och tömt den stora 25 kg säcken med fågelfrön i en plastback för att inte råttorna ska kalasa på dom.

Känner att jag skulle vilja dammsuga och torka golven dör det blir fint och luktar gott.... Sen har jag ett recept på en kaka som va så god,som jag skulle ha bakat......


INGEN tvingar mig att göra nått,utan det är jag själv som blir triggad av att se när det blir resultat.....

Sen att resultatet just nu är att jag känner mig nervös, oroligt och allmänt upptrissad det är en annan sak som jag inte vill "se eller känna".

Fast det är ju dom signalerna som jag borde lyssna på.....


Funderar fortfarande efter alla dessa år..... Att man aldrig lär sig!

Utan man hamnar i "samma hjulspår" för antagligen så va jag likadan innan jag gick in i väggen....


Näe nu ska jag sväva runt lite på nätet och besöka några bloggar tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards