Direktlänk till inlägg 9 september 2012

I gasen....

Av livetsprovning - 9 september 2012 16:05

Japp... Nu är jag inne i en "gas period"....


Det är både på gott och ont...


Efter arbetsträningen i fredags så vilade jag inte.... Kändes inte som om jag behövde de.... Men nog va jag allt seg i kola.....

Men gjorde inget märkvärdigt heller....


På lördagen så åkte jag till en handelsträdgård som ligger bara några kilometrar här hemifrån... Dom skulle ha en del erbjudanden,men jag åkte mest dit för att få reda på vad det kan tänkas vara för fel på 1 av mina orkideér...

Upptäckte när jag tog den in i köket att den såg "möglig" ut... Och satt som "lurviga" saker på bladen....


Sköldlöss.... Mycket svårt att bli av med... Det hon nästan rekommenderade det va att kassta blomman!


Jag som aldrig har lyckats med några blommor har haft jätte fina orkideér! 1 tvär dog för ett tag sen och sedan detta... Och när jag kollade dom andra då är det lite granna på 2 av dom oxå!   

Köpte nått medel som man skulle blanda till och spruta på dom ute.... För det va tydligen inte så hälsosamt...


Dom fick stå ute tills dom nästan hade torkat,men sen fick dom komma in för det blev ju så kallt.... Runt 9 grader..


Igår så städade vi jordkällaren,sambon och jag,det va rätt så mycket ruttna lådor och pallkragar som har sett sina bästa dagar, 3 skopor med traktorn körde vi bort.... Sedan röjde vi ut en hylla som hade brakat som vi har haft blommkrukor och sultburkar och dyl i.... Så nu behövs en ny... Men jag tror jag har en kvar hemma hos mor och far som skulle passa....


Igår kväll så fick jag som ont i vänster sida av magen som strålade ner mot operationsärret... Tänkte att jag har väl sträkt mig eller nått.... Men tankarna kommer har jag gnetat på för mycket? För i veckan som va hade jag ju oxå ont men då på höger sida så ett tag trodde jag att nu är det blindtarmen...


Men men,jag trodde jag hade träckt mig.... Vi va uppe rätt så sent,men orkade inte se klart på bond....


Kl 4 i natt vaknade jag att jag hade så ONT i magen ner i operations området!

Tände lyset för att leta efter alvedon,men det fanns ingen kvar... Så det va bara att knata ner....

tog alvedon och diklofenak och låg och kollade på tv. Verkade bli värre när jag va på toa?!

Ungefär som om man rör i något man inte skulle ha gjort...?


Det högg till några gånger i natt så jag tänkte att nu får jag nog väcka sambon och vi får åka in akut....


Men tabletterna tog och jag somnade i soffan..... Vaknade vid 8.15 och gick upp och lade mig,men hade fortfarande ont men inte lika mycke....


Idag så små värker det men jag har tagit värktabletter hela dan.....


Funderar på om jag har kunnat få någon inflammation eller nått.... Det har jag ju haft och det är nästan likadan känsla nu... Men jag avvaktar så får jag se vart det tar vägen....


Funderar på om jag lyfte för mycket igår,men det gjorde jag inte,det va bara lättare saker som jag tog,det andra tog sambon.... Eller så gillade inte magen att man stod på "huvudet" och plockade upp en massa små skräp.....


Men detta har inte gjort att jag har legat på latsidan....


Jag har pustat föstren på utsidan på nedervåningen,men fick hoppa över hallen och ett i köket.....

Ville inte kliva i rabatten och trampa ner dom stackars blommorna som står där och blommar......


I morgon är det "jobb" igen!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards