Alla inlägg den 26 september 2012

Av livetsprovning - 26 september 2012 18:16

Ja idag har det varit lite av varje....


Dagen inleddes med att vi fick åka och rädda grannen...

Hon ringde och hade åkt med bilen och inte kommit lån gt föränn den stannade.....

Så jag följde med för jag vet att hon är inte så road av att köra så jag antog att hon inte vill bli bogserad...

Hon trodde själv att det va batteriet.... Men den gick ju runt så det va inte de iallafall...

Men vi drog hem den till oss och sambon konstaterade att det va ingen gnista...


Så hon länade den här och sambon skulle titta på den bara det lev uppehåll.... Men det har ju regnat mest hela dan...

Men han hittade felet.... Det va en säkring till benispumpen som hade gått så det va inte konstigt att inte bilen gick...


Jag skulle iväg och handla så hon fick åka med mig för hon hade endel ärenden hon skulle göra....


Väl hemma så hängde jag en tvätt och sedan fikade vi...


Till middag så gjorde jag pätta piccata... ÅHHH vad det är gott! Ost emellan panerad spätta och kokt potatis till det och fiskdressing...

Fick ett ryck och tänkte att nu ska jag baka falskpotatisbakelse.... Satte igång och när kakan va i ugnen och jag skulle göra smeten som ska vara uppepå inser jag att jag inte har nått florsocker... Är fortfarande utan....

Jag hoppas att dom har på kiosken...

Sedan svängde jag ihop en äppelkaka... Tänkte det är lika bra att göra när ugnen är varm... Så den är strax klar...

Det kan vara bra att ha i frysen....


Igår så ramlade en bit ur en tand.... den jag lagade sisst när jag va iväg... Det är väl ett år sen eller nått...

Tänkte att kanske kanske så kan jag ha det så ett tag.... Men idag så känns det mer så det är väl bara att att försöka övervinna tandläkarskräcken.... Vi hade nå hemska tandläkare/tandsköterskor när vi va små.... HUGA... Men hellre går jag än att ha ont i munnen....


I morgon ska jag "jobba igen"....


Ovido - Quiz & Flashcards