Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av livetsprovning - 9 oktober 2012 16:31

mmm Det kan man lugnt säga.......


Vaknade med att jag hade ont i ryggen..... Har haft "känningar" i bröstryggen att det va en låsning.....

Lyckades häva den med en övningjag fick av kiropraktorn i våras när jag va till henne.... Men det kom tillbaka...


Nu har det "ramlat ner" till vekryggen.... Inget ovanligt för jag har en lägre disk där så jag brukar åka på ryggskott emellanåt.... 

Men bara jag har varit igång en stund så går det lättare.... Men jag funderar ändå på att åka iväg till kiropraktorn eftersom att jag ska åka söderöver runt den 20:e så kan det ju vara lämpligt att ha rättat till innan resan så att jag inte åker på värsta ryggskottet där nere....


Men jag har ändå knåpat ute lite idag.... Tagit bort lite av blommorna som va kvar... hade inte hjärta att ta bort alla när jag höll på sisst för vissa av dom va fortfarande fina.... Det enda som är kvar nu är en kruka med stora dalior i som jag väntar på att dom ska vissna ner.... Sen blir det att ta bort bänkarna som vi brukar ha på bron på sommaren och ställa dit träsoffan efter svärföräldrarna,sen är det höst....

Men allt får delas upp.... Lite i taget tids nog så är det klart....


Igår kväll fick jag ta till lugnande för att hamna på mattan.... Så himla orolig.... Vi tittade på ett progtam där tom tävlande får åka runt till olka länder och ta över restauranger och tävla vem som är bäst.... Gissa om jag va uppe i varv... Kan INTE titta på sånt som har med tävling att göra tydligen.....

Men det är klart va ju uppskruvad redan före,men ändå så kände jag mig ledsen efter vad som hade hänt på dagen...

Blir galen på denna kropp... Men jag förstår att det är  mer lugnande som gäller nu när jag har gjort en omställning och börjat arbetsträna inget konstigt i sig... Men varför?

Varför ska jag känna mig så trött och matt men invändigt så kryper det "under skinnet" och kan inte komma till ro... Bryter jag det inte innan jag ska gå och lägga mig så är det ingen ide att gå och nalla heller...


Ja ja.... Vad är en bal på slottet?

Ovido - Quiz & Flashcards