Direktlänk till inlägg 4 september 2012

En bra idé....

Av livetsprovning - 4 september 2012 19:22

Ja det va en bra idé att sova över hos brorsan efter hobbyträffen!


Va så himla trött...!!


Men vi vilade en stund jag och brorsan och sen åkte vi och åt mongolisk buffé... ÅH vad gott det är!


På måndagen va jag uppe vid 9 för jag tänkte att det va lika bra att va uppe i tid...


Eller rättare sagt så va jag vaken redan kl 3.... Blir så himla less på denna kropp...

Fast jag har gjort mycket och huvudet är helt avtrubbat och ögonen känns som om dom har varit öppna i en evighet lixom så verkar det som om att då ska här inte sova....

När jag behöver den där vilan som mest då är den som bortblåst!


Men tillslut så lyckades jag lura en stund till....


Åkte in på stan och strosade och va in på pysselaffären... Ett givet besök!   

Sen va jag och letade nått att ha på bröloppet som jag ska på i oktober... Och jag tror att jag hittade något som kan funka!    

Sedan blev det en go fika,innan jag åkte och handlade mat och sedan styrde jag kosan hemåt....

Men OJ vad trött jag va.... Va tvungen att stanna och köpa kaffe....

va hemma vid 18... Och det va ju inte så konstigt för jag stressade inte denna dag... Men jag trodde

ändå att jag skulle vara hemma tidigare...

men vissa saker "tillstötte".... När jag hade plockat i och självscannat allt i den proppfulla kundvagene,vad händer då? Jo jag får "avstämmning" alla varor skulle upp på bandet och kollas i kassan och sen packas ner igen...

Visst jag försåt dom måste ju göra de... För vissa försöker ju säkert stjäla något... Men allt va i sin ordning PUH!


Sen på vägen ut ur affären kommer en kvinna ochj frågar om jag känner igen henne.... Näe...

Men efter ett tag börjar det klarna.... Hon kände igen mig genom att jag är rätt så lik mamma...

Hon är mamma till en tjej som gick i klassen under mig med dock bara i 3 år.

Hon drar HELA sin livs historia för mig..... Och den va inte alltför solig och rolig....


Tanken slår mig.... Står det stämplat i min panna?? Kom till mig med dina problem,jag kan hjälpa dig? Lixom...

Denna tanke har slagit mig förut.... Så det är inte första gången... Nu kan jag hantera det bättre än vad jag gjorde förr.... Men ändå? Hon känner ju inte mig! Tjejjen hennes dotter har jag ju inte sett sen jag gick ut nian!!

Och jag kan inte påstå att vi umgicks i skolan heller,bara att jag vet vem hon va...


Ja ja... Man får iallafall en tankeställare.... Även om det har varit ett jobbigt år och fortfarnade att det "släpar efter" så finns det dom som har det värre än mig....


Idag har jag varit dag 2 på arbetsträningen.... Det gick rätt så bra... Dom va kanske 10 st där...

Men hur i herrans namn ska jag kunna lära mig deras namn? Jag som har så svårt med namn och känna igen folk...

Det visade sig att en av dom kände igen mig genom en tjej som jag har träffat nångång här på byn, så vi hade lite att prata om... Det gjorde det lite lättare...


jag skulle vara där i 2 timmar.... Men efter 1 timme va mitt huvud totalt avtrubbat..... Tanken slog mig hur i hela friden ska jag ta mig hem lixom? Känndes som om hela främmre pannloben va bortdommnad....


Men vi drack kaffe strax innan jag skulle åka så jag blev lite piggare....


Sen här hemma har jag gått och lagt mig 2 gånger,före och efter maten,men sova? näe det ska man inte göra....

GGGRRRAAAAA!! Min kropp är så knäpp!

Provade att läsa osv... men näe... Blir nästan som en övertrött unge.... Nope det går inte sova...

Och går det inte sova då slår det "över" jag blir orolig rastlös...

Så nu har jag tagit en lugnande och hoppas på att jag får sova till natten....


Det blir som en ond cirkel ev alltihop och sen blir det ett brak och jag blir sämre...Jag känner så väl igen de...

Jag har hållit på med detta sen nov 2003,så jag börja känna igen hur det funkar...    

Visserligen är det inget farligt,men jag blir så less!! Varför lixom?

När alla adra blir trött efter en dags jobb då blir min kropp oxå trött men sen blir jag speedad ungefär som om jag går på nått och det är omöjligt att vila fast jag så väl behöver de...


Men jag tänker inte ge upp utan det är bara att knagla på så får man se vart det bär vägen....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards