Alla inlägg den 12 november 2012

Av livetsprovning - 12 november 2012 17:38

Ja ibland undrar man...


Hur tänker försäkringskassan egentligen?


Jag fick reda på när jag va på mötet med arbetsförmedlningen eller rättare sagt påmind,för jag hade glömt att jag va tvungen att kontakta FK att jag va sjuk....Hade anmält till min cotch men glömt FK... Detta har jag fått info om men hade glömt de,och nu har jag glömt det i några dagar efter mötet men idag så har jag ringt....


Ja vad händer?


Bara för att man är ärlig och ringer och ska göra den i efterhand så blir man straffad?!


Bara för att jag gör anmälan i efterskott så misster jag ersättning för dessa dagar.... Den enda gången det va gilltigt det är om du har legat på sjukhus...


Han på arbetsförmedlingen såg väl hur nervös jag blev ang detta att jag hade totalt glömt bort att ringa till dom,så han sa att det där ordnar du och cotchen.....

Ja det hade vi ju kanske kunnat göra om man inte är så genomärlig.....


Så nu misster jag 7 dagars ersättning på den redan "feta " ersättningen...Bara för att man är ärligt känns det som...


Kan väl även skylla på att jag satt i bilen när jag gjorde sjukanmälan och hade antagligen inte nr i mobilen heller till FK....

Får nog se till att lägga in det och sedan "lägga in de i huvet" så att det inte händer igen.....


Så om du går på aktivitetsstöd glöm för allti i världen inte att sjukanmäla dig till försäkringskassan om du blir sjuk!


Det blir väl att äta nudlar ett tag nu då...  :-/


Ja men det va väl en munter avslutning på dagen?  :-(


Natten i natt va inge kul....


Hela kvällen igår hade jag så himla ont i armarna.... Så igår när jag la mig så tog jag morgonrocken och lurade in armarna i,så jag lyckades somna....

Men det har varit en knackig natt.... Både för att armarna värkte och sen har det regnat och blåst så det har piskat i väggen....

Vaknade 6 och kunde inte sova.... Så till slut bestämmde jag mig för att gå upp eftersom att sotaren skulle komma idag mellan 7-10.... Tänkte sambon skulle slippa...

Han vaknade när jag klev upp och undrade vad jag skulle upp och göra.... Så jag sa åt honom att ställa om klockan och somna om.....

Vid 8 kommer han ner med bonussonen som skulle på skolan...


Så idag har armarna värkt lite oxå men jag stoppade i mig tabletter innan jag åkte.... Så det har gått skapligt...

Blir så här när kroppen säger ifrån.... Så tydligen har jag gjort "för mycket igen"

Så jag har varit allmänt seg.....


Sotaren kom inte föränn 9.20 Så jag fick be honom flytta på sig eftersom att jag skulle iväg.... För han hade parkerat mitt framför bron....

När jag går ut så ser jag den yngre av dom 2 stå raklång uppe på skorsstenen och spana på utsikten....  :-)

HUA det skulle jag aldrig kunna göra! Förresten de så hade jag aldrig kommit så högt upp!


Idag ringde syrran när hon hade hämtat Johanna på dagis eller förskolan som det heter....

Sa åt henne på förmiddagen att jag ville prata med Johanna för det va så längesen jag hörde hennes "snack"

Så idag har jag fått "prata" med henne!

Frågade en del frågor om hur hon hade haft det och sånna där ja och nej frågor.... Hon svarade ja på alla utom 1...

Och det va om hon hade träffat några fina pojkar på förskolan,då va det nej! :-)


Nu kallar dom mig för mozär.... För på kylen hos dom så hade dom bokstäver i plast som syrran hade textat ett meddelande och jag lade till mozär på slutet för det va slut på alla andra till moster...

Så nu är jag mozär.... Och Johanna sa mozär...  :-)


Mathilda har börjat att bli mer "snackig" hon med så ett tag trodde jag att det va Johanna som pratade, men då va det Mathilda....




Ovido - Quiz & Flashcards