Alla inlägg den 18 november 2012

Av livetsprovning - 18 november 2012 15:25

OJ vad dagarna flyter på!....


Va och jobbade i torsdags.... Hade först möte med en högre chef som informerade alla på stället...

Det va första gången jag va med på ett sånt och det va lite intressant och få lite mer "inblick" i hur det funkar

lite i organisationen!


Sen hade jag möte med min cotch på de.....


Sen va det lunch och sen va jag slut! :-/


Skulle ha behövt gått hem då....


Tänk fast det egentligen inte va jobbiga möten eller så så suger det musten ur mig så totalt!


Men jag hade 1 timme och 1 kvart kvar att jobba efter lunch så det va bara att "slita" på.... Vi hadde det roligt i sorteringen! Tänk vad "tokig" endel av dom är som är där! Så härlig humor! Så tiden flöt på fort!

Det enda som är synd det är att 1 av dom som jag har fått bäst kontakt med ska sluta.... Tycker det är synd!


Men hon bor här på byn och jag hppas att våra vägar möts igen och att vi kan träffas mer utanför "jobbet" det skulle vara trevligt,Har sagt åt henne att komma på kaffe så vi får väl se om hon kommer!  :-)


När jag skulle hem ifrån jobbet så märker jag att jag är nog inte en lämplig chaufför... Huvudet tänker 1 sak men kroppen gör något annat,så jag körde ut framför en annan bil.... Visserligen va det ingen större risk för en krock men ändå! Sen höll det på att hända igen i en korsning.... HUA! Det är precis som om hjärnar "plockar bort" delar så att jag inte ser/såg bilarna...?!

Detta händer iblan när jag läser något oxå,då kan vissa bokstäver ramla bort....

Som den gången när jag läste om guld.... Då ramlade l:et bort och det blev gud... Tänkte med det va en konstig text fick inte ihop sammanhanget.... Konstigt?!  :-)


Sen har jag varit så samtal,det va rätt så behövligt att få gå och prata..... har hänt endel dom senaste 2 veckorna...


På lördagen så kom min bror hit! :-)

Han har möblerat om hos sig och skulle kassta sin bokhylla... Men så frågade han om vi ville ha den! :-)

Och jag måste säga att det blev toppen bra!

Förut hade jag/vi en hörnbokhylla som jag hade köpt som va ifrån ikea,den hade jag mest bara för att ha min stereo i,va egentligen aldrig riktigt nöjd med den,för det gick inge bra att ha andra saker i den. Och sen hade vi en tv bänk i samma träfärg som sambon hade med sig in i "boet"...


Nu har vi en enhetlig bokhylla med vitrindel på ena sidan som jag ska sätta en spottlight i och på andra sidan är endel med dörr och lådor. På hyllan emellan så får både tv.n och stereon plats bredvid varandra!  :-)


Jag har endel gamla fina saker nedpackade som aldrig har fått kommit fram sen vi flyttade hit eftersom att jag inte har haft något vettigt att sätta dom i.... Så nu blir det att leta fram dom!  :-)

Sen ska jag köpa korgar att ha under hyllorna och under tv:n för att ha tex videofilmer i ....

Kommer att bli toppen! :-)


Nu ser den lite tom ut så jag får visa bilder sen! :-)


Armarna har varit lite värkiga,men inte som dom va tidigare i veckan.....

Men jag undrar om jag inte ska ta och boka en tid hos kiropraktorn igen..... Känner  ig trött i bröstryggen och upp åt nacken ungefär som om jag skulle ha en för tung jacka på mig känns det ibland.... Så jag skulle nog behöva "knäcka till mig" igen.....


Näe nu ska jag fortsätta plocka lite för det blev rätt så rörigt med allt som har flyttats runt för att få till hyllan...

Ovido - Quiz & Flashcards