Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Lycklig!

Av livetsprovning - 8 juni 2013 12:24

Ja! Tänk när man har den där lyckliga känslan i kroppen!   


Då är det ingenting så kan få en att snurna till....


Va inte helt värk fri varken i går eller idag.Men har en "palnerad" lugn helg......

Har varit mycket denna vecka...

Men igår hade jag en sån där lycklig/glad känsla i kroppen!   


Skulle göra ett tryck på en t-shirt åt sambon,men misslyckades och brände t-shirten.... Men lika lycklig för de!

Sedan fick jag sms från HC att det fanns recept på de mediciner jag hade beställt... Kastar mig i bilen och åker dom 8 km till närmaste apotek, då har dom nog missat och skicka iväg det för där fanns inga tabletter att hämta... Så jag blir utan i morgon.... Ändå hade jag skickat in det i tid och den förra HC jag hade där va dom verkligen snabba med recepten,,men på denna HC verkan man få vänta längre än vad det står 5 dagar... Men men .... Inge sur för de! Få ringa dom på måndag och höra om dom verkligen har sänt det till apoteket så att jag kan åka in på apoteket på måndag då....


Skapar nu en ny mapp: familjen, här kommer jag att skriva saker som kan vara bra att komma ihåg när dom hände osv...


På nationaldagen i torsdags så tänkte jag ta det lugnt...


Men så tänkte jag på att mamma och syrran va själva hemma för pappa har varit på sjukhuset och legat inne för att få syrgas utprovad.....Så tänkte jag att då kan ju dom komma hit och äta middag..... Så i nästa minut så ringer jag och frågar om dom vill komma.... När mamma svarar så hör jag Johanna i bakgrunden.... Ja visst ja! Dom är ju uppe.... Tänk det hade jag TOTALT glömt bort fast jag träffade dom i förra helgen!! Ibland blir jag rädd för mig själv.... Så syrran och flickorna kom före och va här en stund innan... Som tur va så började jag direkt med tacopajen och salladen så det va bara att göra degen och fylla den och in i ugnen med den....


Men nu åter till pappa... Han Har legat inne för att få syrgas utprovad För nu börjar han syrasätta sig så dårligt... I början så va det inget vidare resultat på syresättningen... Men innan han åkte hem så va den uppe i 91 med syrgas.... Och det va väl för tur de,för annars hade han inte fått nån syrgasapparat,för då hade han ju inte blivit hjälpt av de...

Han fick åka med ambulans hem för att han skulle ha syrgas hela vägen....

Så dom där hemma fick åka in till stan och hämta hans syre maskin,för den fick dom inte ta i ambulansen....


Den ska han ha inne med slang runt hela huset....


Sen kommer han att få en "portabel" maskin som han kan ha i bilen kopplad till cigaretttändaren... Som tur är så har han sånt uttag både på fyrhjulingen och på skotern...


Det finns även syrgastuber som man tydligen fick hyra/dygn så att man har om man tex ska åka och hälsa på nån eller vill göra nått där det inte finns el...


Men det ville han INTE ha.... För då skulle han betala/ dygn och kanske bara använda nån timme i veckan.... Jo visst det kan kännas dyrt,men det handlar ju om livskvalitet oxå!

Ska han aldrig mer kunna åka och hälsa på folk då? utan att antingen så får han sitta i bilen och dom får komma ut eller så får han dra med sig den stora maskinen dit han ska.... Och det är ju inte troligt att han gör.....


Men vi får väl se hur det blir med den saken....


Så ihelgen MÅSTE jag ta det lugnt! Tänkte ev åka iväg och äta en glass och bara va!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards