Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Jo men visst......

Av livetsprovning - 9 juni 2013 18:03

Fredan och lördagen va "roliga" och livet lekte kan man väl säga..... Men idag är det inget kul....


Hela lördagen nästan hade jag på tv: och följde lite av Bröllopet mellan prinsessan Madelene och Chriss



Sov länge för att vara jag ...Vakande vid 10....

Myste lite med sambon som oxå låg kvar vi surrade en stund och sedan somnade jag om...


Satte jordgubbspalnten igår som jag hade fått av mamma,men dom fyllde bara 1 av dom stora plast urnorna....


Så idag så har jag varit i gammla landet som är helt igenväxt och grävt upp 3 tuvor och suttit och brytit löst jord och tagit bort gräs.... Satte ihop flera för dom va så små luckrade upp jorden och gödslade med koskit.... Så överlever dom så kanske vi får gubbar nästa år.... Trodde att vi skulle skörda i år av dom jag satte ifjol,men det blev ju inget av med det....


Avbröt och gick in och fixade fika och rensade jordgubbarna jag hade köpt i fredags....

 När vi sitter där så känner jag hur värken kommer,så idag blir det nog inte så mycket mer....


Igår fick vi reda på av en kompis till sambon att i morgon skulle skolklassen ut och sova i tält.....


Ja men gud va bra om man fick reda på det LITE innan.... Så sambon ringde x:et o frågade om dom hade sovsäck,för vi äger ingen och inget liggunderlag....

Idag när dom kom med bonussonen så fick vi reda på att dom hade inget heller.... Så vi hade en lite diskution där ang detta,för man måste ju få reda på i tid så man hinner fixa och låna om inte annat....

Så hon sa åt honom att ringa eller messa till nån kompis och fråga.... Men si det ville han INTE...Han tyckte det va pinsamt att fråga... Ja men sa jag det är ju ungefär samma sak som att fråga om man får låna en cykel om man är utan.... Annars så kan det ju bli så att man blir hemma.... För vi kan inte börja ornda med sovsäck och saker ikväll kl 20 sa jag uten det måste vi börja fixa med nu.... Tänk om man hade vetat om detta sa jag för dom där hemma har varit hir i torsdags och då hade dom kunnat ta med det som finns där hemma....


Ja svarade han man kan sova hemma oxå..... Då skulle han hellre göra det än att fråga.....


Ja men sa jag det är ju då på kvällen det är roligt att vara där när lärarna har lagt sig det är ju då det roliga händer...!!

Så när hon skulle åka så sa hon vad ska du göra nu då? Jag ska sticka till en kompis...Ja men va vad det du skulle göra innan det då?? Jo ringa o fråga o sovsäck....

Men jag kan ju säga som så att det gjorde han ju INTE!! Han stack direkt när dom hade åkt...


Tydligen så skulle dom ha med sig fika och grejjer för grillning på kvällen oxå....  Så jag va ut och påminde sambon om det och han trodde affären hade öppet till 21,men det va 18 så jag hoppas att han hann dit!


Vi pratade om detta när sambon kom hem och till honom hade sonen inte sagt nått om detta även om han påstog det....


Men tänk hur det är!!
 När jag gick i skolan ända till man slutade gymnasiet så fick man med sig lapp hem och en lista med det som man behövde ha med sig... Men det har dom tydligen slutat med nu för tiden.......


Och det lustiga är att varje gång det är nått han ska iväg på med skolan och det ska va nån utrustning så är det ALLTID här han är..... Får nog ta och införskaffa,men det är ju bedrövlig,det lär ju vara bara den här gången om man köper så blir grejjerna liggandes sen....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards