Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Upp som en sol ner som en pannaka......

Av livetsprovning - 10 juni 2013 20:27

Sov som en kratta i natt......


Hade så ont i benen när jag la mig.... Men jag tror inte att det va för att jag hade slut på medicinen,eftersom att receptet inte hade gått in i fredags så tog jag dom sista på lördagen...

Utan jag tror att det är för att jag har helt enkelt gjort FÖR mycket den senaste veckan....


Men hur som haver så kravlade jag mig upp och åkte på jobbet,fortsatte och sortera alla bestick och blev inte klar idag heller....


Hade ett möte med cotchen och vi diskuterade lite ang sommaren.... Om jag skulle gå över på arbetspraktik...Men då blir det erikshjälpen som ska ha hand om mig och det kanske inte är så smart när det blir semestrar och allt framöver....

Så hon skulle kontakta sjukgymnasten och höra om jag kunde börja där den 1 juli för min arbetsträning går ut sista juni... Och att jag är hos henne och "tragglar på" Sedan ska ju jag oxå va lite ledig... Och sedan är min handläggare tillbaka från sin semester och då kan vi ha ett möte ang fortsättning...


Och jag tror att det blir bra!


När jag hade jobbat klart så fick jag vänta 1 timme för då skulle jag på samtal.... Hon hade en del papper som jag fick svara på och ringa in... Och det va vel mest för att kolla av om jag är deppresiv, och hon hade fått den uppgiften av läkaren för jag ska ju även "kollas" upp and det kognivita om det är i huvudet och psyket problemen sitter och det gör det inte kan jag ju säga... TUR de...   


Åkte raka spåret hem och knatade ner och hämtade posten.... Va hemma så sent så idag blev det inget fika... Utan det va att börja med middagen.....


Men sambon såg nog att jag va trött.... Så han erbjöd sig o sa att han kunde fixa den,men jag sa att jag kan ju börja......

Och det gjorde jag men när han kom in då hade jag redan börjat få "pys punka" Har börjat kalla min utmattning för det... Att det börjar pysa....


Så han tog över... Jag tog en lugnande och gick och la mig och tittade på tv....


Så kom han in och serverade potatisbullar och bacom och lingonsylt!


Sedan halv slocknade jag i soffan...


När jag kvicknade till så gick jag in med disken och började plocka i diskmaskinen...... Kände att det är max vad jag ska göra inget mer nu när jag hade "fyllt på" men lite ork....


När jag bli så där matt så blir jag även fummlig.... och får ofrivilliga ryckningar.... Så vad händer... Jo ett glas råkar jag "slå till" från hyllan i diskmaskinen.... Det åker rakt ner på spiskanten... Och det formligen"regnar" glas bitar,bitarna såg ut ungefär som en krossad bilruta.... Det va ett litet glas med det va glas ÖVERALLT!!

Tom på köksbänken bakom mig.... på köksborde  i stekpannan jag överallt!


Va ju bara att ta fram dammsugaren och försöka hitta igen alla.....


Där får man för att man "BARA" ska göra en sak....


Less! Så då tömde jag ju hela reserven igen....

Så det fick bli en ny lugnande.... Så nu känner jag mig iallafall inte orolig,men orkeslös....


Så det blir inget mer denna dag..... Får försöka hålla mig på mattan i morgon och inte göra nått,för veckan som va och helgen har jag ju hållit på och donat en del....



Om det är en massa stavfel eller bokstäver på fel plats så får det vara de... Har suttit ich rättat en del men orkar inte.... Det är oxå en del av "vardagen" att dom kommer i fel ordning,precis som ibland att det kommer helt fel ord eller att jag tappar ord....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards