Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Mådd gott!

Av livetsprovning - 18 juni 2013 20:58

Ja idag har det varit en så skön lugn dag!   


Skapar en ny kategori: Må bra dagar!


För det är ju viktigt att skriva även när man mår bra,lite reflektioner om det osv...


Igår så var jag på en föreläsning med Olof Röhlander, om mental träning och hur det mentala tänket kan påverka en!

Och tänk vad viktigt det är att komma ihåg att blicka frammåt!

Att bakspegeln ska vara mindre än framrutan!   


Jag försöker att vara en positiv människa,men ibland när värken och orken är kass då är det svårt!


Men man måste nog träna sig på att leva här och nu och kanske vara mer nöjd med det lilla här i livet...


Han berättade om sin bardom och om hur hans föräldrar hade bestämmt sig för att sluta sin jobb och ta över driften på en sportaffär.... Och efter några år gick det så illa så till slut blev det konkurs....

Dom levde 2 år på existensminimum.... Och hur det va när det vände när pappan fick ett jobb och kurvan vände uppåt... Han sa det att egentligen skulle alla få uppleva hur det är att leva på existensminimum,även om det inte är så roligt så är det en nyttig upplevelse....


Och det är sant! Man kan ändå känna sig "rik" fast man egentligen är fattig som en råtta, det vet jag nu efter hur det har varit...


Jag köpte hans böcker,så min utmaning i sommar blir att iallafall ha läst 1 av dom...


Åter till dagen idag!


Har känt ett sånt lugn och frid känsla i kroppen.... Tänkte kliva upp rätt "tidigt" men då vaknade sambon och frågade vart jag skulle...   

Så jag va upp en sväng med senad kröp jag ner bredvid honom.... Vi låg och små pratade och hade det allmänt mysigt... Blev efter en stund så tvärtrött! Han klev upp och skulle åka o jobba och jag trodde att jag skulle somna om,men icke...


Satte igång en tvättmaskin och sedan även diskmaskinen....


När jag fikat så gick jag ut och plockade fram träbacken som jag har börjat måla vit, så när jag höll på med det kom sambon hem. Han fortsatte klippa gräsmattan.... Och sedan bjöd jag honom på kaffe ute i hamocken!


När vi satt där så va han så full i sjutton!     

Så när jag skulle ta en kaka aå aköt han iväg hamocken så jag inte nådde..... Och sen skrattade han så gott!

Jag satt där och NJÖT, ÄNTLIGEN så börjar han bli mer lik sig själv!


Jag tror att han oxå myste, och tyckte att vi hade en trevlig stund!         


Jag la mig sen i hamocken och gungade några minuter och mådde gott,sa det till sambon att detta har jag nog inte gjort sen jag va 12-13 år....

Sedan gick jag in och hämtade glasspinnar som jag satte igång och målade vita..... Har sett hur dom har gjort "staket" av sånna i en hobby tidning.... Har funderat rätt länge på att måla dom vita men det har inte blivit av,men nu när penseln ändå va vit,så tog jag och gjorde det....


När sambon va klar med klippningen så kom han och satte sig och vi pratade lite...Så plötsligt kommer det en bil upp på gårn..... Ur kliver en 85-årig farbror som sambon har hjälp några gånger med hans bil,men jag har intre träffat honom tidigare.... En mycket pratsam man...    Och han hade med sig sockerkaka som han hade köpt! Så vi fick dricka kaffe igen och vi  surrade på,ja han va nog kvar i 2 timmar minst!


Hade tänkt att göra lav i ugnen idag,men eftersom att klockan va över 6 när han åkte så tog vi och gjorde pytt i panna istället!   


Så idag har det varit en mysig,må gott dag! Jag har njutit i fulla drag!


I morgon blir det ett nytt "kapitel" jag ska börja träna hos sjukgymnasten!   

Jag ser framemot det och ser det som ett steg närmare operationen,för det är viktigt att vara i så god kondition som möjligt inför den,så att rehabiliteringen går så bra/fort som möjligt!


Sen vet jag ju att jag mådde ju så himla bra/gott,när jag tränade 3-4 gånger i veckan innan jag blev sjuk, så jag hoppas att jag kan få till ett bra program som min kropp oxå ska gilla!   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsprovning - 30 december 2014 11:42

Ja egentligen.... Har inte varit in här och skrivit något på snart 1 år.....   MASSOR har hänt!!   Både bra och dåliga saker.....   Ska försöka skärpa mig och göra en "sammanställning" för jag vill ju gärna ha det dokumenterat oxå, så a...

Av livetsprovning - 14 februari 2014 21:54

 Ja det har varit eller är mycket nu....   Har en del saker som jag hemskt gärna skulle vilja ha gjort klart innan operationen.... Bla förra veckan så donade jag i köket, diskade allt som är uppe på köksskåpen.... Och efter det så blev jag li...

Av livetsprovning - 6 februari 2014 19:07

Idag och igår fick/får jag betala för det jag gjorde i tisdags när jag höll på i sovrummet o ytte gariner o i sängen....   Igår var jag ju så speedad...   Idag är jag så "låg"   Helt utmattad!! Så fort jag rör på mig tex för att gå o häma...

Av livetsprovning - 5 februari 2014 18:33

Ja tänka sig.... Nu har lite "rättvisa" skipats.....      Har varit "nere" och funderat på detta med att min operation blev framskjuten och andra som börjat sin "resa" senare än mig skulle få sin operation tidigare än mig.... Det kändes inte rätt...

Av livetsprovning - 3 februari 2014 21:48

Har hela helgen och idag måndag varit så himla hungrig!!!   Har druckit vatten som en galning i helgen och har varit ute och gått både lördag och söndag....Men idag/kväll kom "bakslaget" eller rättare sagt hela dan....   Har haft så ont i höf...

Ovido - Quiz & Flashcards