Alla inlägg den 9 april 2011

Av livetsprovning - 9 april 2011 12:56

Har fortfarande inte mycket energi,men är glad att jag började "knöpa" med detta..... För jag känner att jag blir gladare och inte SÅ dyster när jag försöker mig på att pyssla lite....


Men med försäkringskassan är det inget framsteg......

Ska som sagt på utredning i Sundsvall framöver.... Undrar just hur det kommer att bli.... Idag va jag ute i det fina vädret och försökte bistå sambon med denna snömassa som kom igår och i natt....

Men efter att ha sopat av halva volvon så tröt orken.....

Men skam den som ger sig..... sopade av 3 bilar bron fick sig en omgång oxå och sen en sväng till brevlådan för att hämta posten......

Men sen va det stopp...... Skulle egentilgen ha gett mig tidigare, men jag vill ju försöka att tänja på gränserna, för att förhoppningsvis bli piggare.....

Verkar som om att min kropp är inte riktigt med på dom noterna.....

Har fortfarande en mjölksyra liknande känsla i kroppen, får se hur det är i morgon om man får "sota" för det man har gjort idag....


Av livetsprovning - 9 april 2011 12:53

Det va säkerthetskoden man skulle ange när man loggade in i dag.....

Och det stämmer bra in på mig ......


För huga hur jag mår.......

Helt utmattad, gör inte många knop och det är FÖR mycket.......

Undrar bara när detta ska ta slut??

Sen blir det inte bättre av att man inte blir trodd av försäkringskassan.....


Jag vill bli frisk jag vill funka som vem som helst!

Men det vill uppenbarligen inte min kropp, den svarar med motsattsen.

Om jag gör nått "extra" tex hänger tvätt går till postlådan eller dyl så blir jag dårlig,matt, utpumpad, orkeslös........

Visserligen är inte alla dagar som dessa,men balansgången är så svår, vad är FÖR mycket idag? för att jag inte ska bli dårlig i morgon....

Att lära sig att husera med den ork man har är inte lätt när man har varit en människa med massor med järn i elden och har fortfarande en stark vilja och är tjurig som en röd gris!

För mycket gör jag bara på tjur och sen får jag lida för det dagen efter.


Min energi som jag hade den har jag den senaste veckorna lagt på försäkringskassan..... Och därifrån kommer jag att bli nekad ersättning för det är ingen sjukdom att vara så här.... Min handläggare sa senast igår att

-jag förstår inte varför du vill vara sjukskriven......


Ja vad svarar man på nå så dumt?


Så min "räddare" blir förhoppningsvis arbetsförmedlingen.......

Men där ska man vara arbetsför....

Så jag hoppas att dom kan "trolla med knäna" och få mig frisk!


Ska till läkaren nu februari nån gång har ej fått kallelsen än.......

Men han får minsann oxå börja trolla! För jag orkar inte ha det så här och att bli jagad.

Ska framöver på smärtkliniken för utredning.....Men min problematik är inte smärta utan ork.....Så det ska bli intressant va som kommer att hända då......

Total genomklappning? För då ska det tränas 2 ggr om dagen....

Jag har inget emot träning! har innan jag blev sjuk tränat 3-4 ggr i veckan så jag vet hur bra man mår.....

Men när kroppen hela tiden svarar med trötthet, utmattning så fort jag utsätter den för nått då vet jag inte riktigt hur detta ska sluta.....


Nu vet ni lite hur det ser ut för mig just nu....

Ser att det är några "trogna" som är här inne och kollar och väntar på nya alster från mig..... Men som det ser ut just nu så ligger det på is....

Av livetsprovning - 9 april 2011 12:50

Som jag är helt sjukt slutkörd på.....

Brukar inte hålla i sig så här länge.....   

Men det är väl bara att bita ihop och vänta.....

Funderar på att öppna en blogg ang detta, mest för att ha som "dagbok" Och se vad som händer och man lätt kan gå tillbaka i tiden och kolla....


huga... mista lilla jag gör så blir det som värsta mjölksyran och jag börjar flåsa som om jag va ute och joggade..... Bara att plocka ur diskmaskinen som är i arbetshöjd för det är en som vi har uppe på diskbänken är en projekt, Det är inte klokt! När nu får "dom" = läkarna hitta på nått!

Är så less på att ha det så här och man kan aldrig planera nått för jag vet aldrig hur jag mår.... Många gånger åker jag ändå iväg, men det är då jag får betala...

Som nu tex....


När nu ska jag vila lite!

Av livetsprovning - 9 april 2011 12:46

Är SÅ less på att ha det så här.... Att orken tryter....

Men så här är det och jag vet att det blir så här när jag har gjort nått "extra"

Denna gång så har jag varit till Östersund på hobbyträff.....

Vi hade fritt denna gång, vilket innebär att vi hade inget tema så man fick ta med sig det man själv ville pyssla med...

Jag tog med mig och gjorde "påskägg" i styrolit (frigolit)

Man skär skåror i ägget och klipper ut bitar av tyg och klär in ägget med detta, sedan sätter man på band så att det går att hänga.... Fick till 4 st små...

Dessa får ni se en annan gång för jag har ej fått dit några band ännu....


Jag hoppas att jag har bättre ork i morgon, för då ska jag på arbetsförmedlingen och "grillas".....

Jag förstår att dom måste ju utreda mig nu när jag är inskriven där, och eftersom att jag fick avslag från försäkringskassan....

Men allt suger ju så mycket energi! Även det som jag tycker är kul!    



Jo!  Det höll jag ju på att glömma!

Även om jag är urusel idag, så lyser flitens lampa här hos oss ändå....    


Sambon håller på och lackerar om våra skåpluckor och lådor i köket!

Han gjorde det i höstas oxå men då blev det nått fel med färgen så det blev bara dom nedre och lådorna då.... Så nu har han gjort om det!

Sedan har han målat runt skåpen där dörrarna ska hänga, för det va lite slitet...

Så det ska väl kanske målas en gång till och sedan är det att lacka dom övre dörrarna kvar....

Det kommer att bli som ett nytt kök!    

Av livetsprovning - 9 april 2011 12:37

Näe just nu känns inte livet särskillt kul....


Fick brev häromdan från Försäkringskassan..... Det blev avslag på min överklagan och dessutom avslag på den senaste ansökan om sjukpenning....

Detta pga bristande medicinska fynd....


HUGA


Visst jag blir inte lämnad åt mitt öde.... ÄN....

Men nu ska jag utredas och stötas och blötas hos Arbetsförmedlingen....

Jag är villig att ställa upp, för att se vad klarar min kropp av?!

Men när jag märker hur det funkar här hemma,hur ska det då bli gent emot arbetsmarkanden??


Vad gör man om det inte finns medicinska fynd som styrker mina symtom?

Trötthet, utmattning, orkeslöshet, koncentrations svårigheter, tappar ord har dårligt minne OSV,OSV....


Men det är inte läkaren som tvivlar på att jag är sjuk.... Som tur är....

Han rekommenderade mig att gå till en annan läkare för att få ett second upinion, så att säga. Sen kanske hon kan formulera sig på att annat sätt så att försäkringskassan FATTAR nått..... Men det är en "populär" läkare så kön är LÅÅÅNG.....


Ja ja jag vet.... Försäkringskassan gör bara sitt jobb och dom har direktiv "upp i från" Så man ska väl "tacka" regeringen för att det är så här hårt...


Men jag kommer att överklaga..... Och sen har jag iallafall ett papper än så länge som jag kan komplitera med, och jag hoppas att jag hinner få in några fler så att jag hinner skicka in dom till försäkringskassan innan den 14....


Men just nu känns det som om att jag bara vill lägga av med allt. INGET är kul .


FY vad mycket energi detta tar av mig, det drenerar mig så oerhört.....



Av livetsprovning - 9 april 2011 12:10

Startar denna blogg för att ha som en dagbok att kunna gå tillbaka och kolla när vissa händelser eller saker har skett.....


Jag är en kvinna som gick in i väggen nov 2003,

och har sedan dess kämpat för att "komma tillbaka till livet".


Just nu heter min diagnos: utmattningssyndrom.

Vilket innebär för mig att jag blir lätt utmattad, trött, orkeslös.

Jag har minnessvårigheter, tappar ord, svårt att koncentrera mig.

Är otroligt stresskänslig.


Jag har haft tidsbegränsad sjukersättning och när den tog slut så blev jag utförsäkrad, och skickad på arbetsförmedlingen...

Där hittade man ingen arbetsförmåga, så dom "skickade" mig tillbaka till Försäkringskassan och där har jag krånglat sedan i december 2010.


Det finns inga medicinska fynd som styrker att jag är sjuk.... Och då är man inte sjuk..... Så som det är nu så har jag fått avslag på avlag från FK.....


Så nu ska jag börja på en arbetsmarknadspolitisk åtgärd genom arbetsförmedlingen på måndag.....


Jag tycker att det ska bli intressant... För jag vill verkligen se hurt mycket klarar jag av.....

Men jag vet efter alla dessa år att vissa dagar är det inget vissa dagar orkar jag dammsuga hallen och köket, men inget mer.....

Det gäller att planera, men ibland hjälper inte ens det, för då blir jag dårlig efter någon timme efter aktivitet.


Som sagt så startar jag denna blogg mest för min egen skull och för att kunna gå tillbaka och kolla....

Men sen kanske det är en hjälp för andra som är i samma situation som mig.


Jag har en annan blogg som jag har skrivit lite om mitt liv i men nu blir det här den "renodlad" vad jag har gjort eller vilka undersökningar jag har gjort...


Ska försöka att flytta över de gammla inläggen till denna....


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards