Alla inlägg den 22 april 2011

Av livetsprovning - 22 april 2011 20:20

Va ju rädd att gårdagen skulle bli usel för att jag hade gjort för mycket...

Krattat osv....

Men det gick rätt OK ändå!


Men jag vaknade med ledvärk...... Om det är av krattningen eller att jag har gjort för mycket det är frågan...Jag brukar ju få ont när jag har gjort för mycket....


Dagen i övrigt gick rätt så trögt.....


Syrran ringde och mamma hade fått åkt in akut med pappa....

Han hade så svårt med andningen, helt utslagen dom fick tom. klä på honom....

Men så hade han inte heller sovit på 3 dagar och va ju så himla förkyld och det är ju inte så bra för hans lungor....


Så nu är han inlagd.... Jag trodde att han hade hamnat på lung eftersom att han har problem med lungorna, men han hade hamnat på en hjärtavd. För dom hade sett på akuten att det avvek lite på EKG:t. Men dom kunde inte säga säkert om han hade haft en liten hjärtinfarkt oxå....

Dom trodde även att han hade en propp i lungan, men han fick en röntgen och den va OK.

Har pratat med honom i dag och det va bättre, men det är ju inte så konstigt när han har syrgas + mediciner....

Men han är på det bästa stället just nu iallafall om nått skulle hända.....

Det värsta just nu det är ju att några större undersökningar brukar dom ju inte göra på en helg, och det är ju en rätt lång helg..... Så han lär ju bli kvar.....

Trisst! Nu när vi hade tänkt att åka hem och hälsa på..... För både han och mamma är ju borta. Som tur är så kan ju mamma kvarta hos brorsan....




Idag......

Ja idag har vi varit på veteranmarknad....

Men det va mindre försäljare och så himla dyrt!!

Fattar inte riktigt, måste ju va bättre som säljare att pruta och få endel pengar och bli av med lite grejjer än att ha allt kvar och få packa ner allt igen.

Det verkar ju vara samma säljare oxå.... och samma saker som dom hade ifjol...


Men jag kollade mest på kuriosa sidan och sedan gick jag och satte mig och väntade på sambon,brorsan och bonussonen medans dom gick och kollade på motorsidan. Blev inget handlat, jo sambon köpte en elkontakt som han ska ha och kunna slå av strömmen på....


Kändes ovant att åka på veteranmarknaden utan pappa för han brukar vara med.... Så underligt.... Nått saknades lixom....

Men det är nått man kanske får vänja sig med, för han blir ju inte piggare i lungorna det har man ju märkt, så det beror väl på hur länge han orkar.


I morgon blir det färd hem till mor och far, fast dom inte är hemma....

Men syrrorna är ju där och mosters lillpipa, Johanna är nu 4 mån och hon ska få börja att provsmaka mat.... Ska bli kul att se hur hon reagerar....

Det klunkas om att dom skulle göra smörgåstårta tills vi skulle komma... SMASK!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards