Alla inlägg den 15 april 2011

Av livetsprovning - 15 april 2011 14:21

Lusten att vilja mera den kommer nog aldrig att försvinna.....


Alla säger att det är bra att ha "ett driv", ja jag förstår.... Men när man känner att man hela tiden vill mer än vad kroppen klarar av, utan det bli backslag och man blir dårlig. Då är det frågan om......

Jag har ett driv och en vilja att göra saker, men jag tror även att jag har svårt att acceptera att så här är det.... Jag kan inte ha FÖR många viljor.....


Igår tyckte jag att det va en bra dag!

Kände att jag orkade med mer än vad jag brukar.... Och givitvis så gjorde jag mer då....

Körde en maskin med ett täcke som katten har legat på.... fixade diskmaskinen, Plockade lite ute på bron.... Plockade undra krukor som stod kvar sen mamma va här och satte om mina blommor....

Gick med dom till våran källare..... Medans jag va där kom jag ju på att vi hade ställt ner pelargonen som svärmor hade satt åt oss som blommade så fint i sommras..... Sambon kom och bar fram den till bron så nu hoppas jag att det går att få den att blomma lika fint i år igen....


Men lite möglig va den allt i det som stack upp.....

Vad tror ni finns det hopp??


 

På eftermiddagen/kvällen grillade vi.

Jag fixade det mesta innan medans sambon bytte däck på bilen....

Kände mig så nöjd med dagen!


Men idag är det mindre roligt!.....

Skulle ha varit hos företagsstrategerna idag men dom ringde återbud och jag ska dit på tisdag i stället..... Tur va väl det!

Ont i lederna känner mig mosig, hängig, slö.... Ungefär som om man häller på och bli sjuk.... Men jag vet att så är inte fallet , utan jag blir så här när jag har gjort FÖR mycket.... Hur ska man veta vad som är lagom?


Kanske jag kan läara mig nått nytt på måndag.... Då ska jag till en Psykolog som nyss har börjat på hälsocentralen..... Läkaren tyckte att det skulle vara bra för mig.... Ja jag vet att det är bra att prtata "av sig" ibland för det har jag gjort förr.... Men nu tycker jag att jag har inte samma behov av det.... Men han kanske kan lära mig att inse mina begränsningar...



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards